Specificaties 2,1" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung D900i Zilver Review

chrismi 2 september 2011, laatste update op 2 september 2011, 136 views

Samsung D900i Zilver

Pluspunten

• Goeie radio en camera
  • Redelijk goed bereik met KPN-netwerk
  • Duidelijke en overzichtelijk scherm

Minpunten

• Slechte accu
  • Weinig Java mogelijkheden

Dit is mijn 2e mobiel,

Ik heb hem sinds ik mijn Nokia 7210 Supernova heb laten sneuvelen. ;)

Op het eerste gezicht lijkt het een mooi toestel, mooie camera met flitser en (vrij) groot beeldscherm.
Als je hem aanzet krijg je eerst wat tekst en daarna kun je je toestel gebruiken.
Het menu is overzichtelijk en opgefleurd met wat leuke kleurtjes.
je kunt navigeren door de opties met de cijfers en de navigatietoetsen. Dus de eerste indruk is wel OK.
Maar als je hem een poosje in gebruik hebt zul je merken dat er toch wat mis is met deze telefoon.
De batterij is echt bijzonder slecht, ik had laatst in mijn bed naar de radio liggen luisteren en wat zitten te internetten. met een volle accu hield hij dat net 2 uur vol. Ok, misschien wel erg veel gebruik maar voor maar 2 uurtjes met een volle accu is wel erg weinig. Maar even iets over de radio... die is uitstekend! Perfect ontvangst en een mooi helder geluid. De camera is ook prima. Scherpe foto's eem mooie filmpjes kun je er mee maken. Ook de flitser is erg handig en is ook als zaklamp te gebruiken.
Qua software is hij echt slecht, de software die op mijn Nokia stond is echt malen beter dan deze.
Je kunt met deze telefoon max. 4 MB aan Java erop zetten, en je kunt alleen games installeren via Internet van je provider, dus niet via de PC. Op mijn Nokia had ik er echt 10tallen spelletjes een apps erop gezet van zo'n 35 MB totaal. SMS vind ik wat raar met deze telefoon maar dat komt omdat ik de interface van Nokia gewend ben. Wat ook een coole feature aan deze telefoon is dat je overal een wachtwoord op kan zetten. Eigenlijk doe ik er niks meer mee dan bellen, SMSen en Internetten waar hij prima voor geschikt is.

Over het algemeen is dit een redelijke telefoon maar voor wat meer geavanceerd gebruik zal ik toch een andere nemen.

Heb jij ook een Samsung D900i Zilver?