PowerPort Slim Review

Atreus 29 april 2012, 551 views

PowerPort Slim

Pluspunten

• Klein
  • Goedkoop
  • Robuust
  • Veel opzetstukjes

Minpunten

• Te weinig 'Juice' of power
  • Verbinding Opzetstukjes Flimsy

Omdat ik een nieuwe 'High-End' smartphone zou ontvangen ging ik op zoek naar een mooie noodlader. Mijn HTC Legend had na een dag intensief gebruik ook al geregeld een lege accu en ik vermoedde dat dit met de HTC Sensation niet veel beter zou zijn. Mijn oog viel op dit product door de lage prijs en ik had hem ook vrij snel nodig aangezien ik 2 weken op vakantie zou zijn. Deze was op voorraad, de laders die het ook op zonne-energie doen zijn al iets duurder en ik heb het gevoel dat je daar eigenlijk meer aan moet uitgeven om echt profijt te hebben van de zonnecellen.

Toen ik het pakketje opende was ik blij verrast met alle accessoires. Veel opzetstukjes! Ook vrienden met een iphone zou ik dus een dienst kunnen bewijzen. De usb kabel die wordt meegeleverd rolt zichzelf ook op, maar kan dan weer geen dienst doen als datakabel, er gaat echt alleen stroom over. Deze kabel was binnen een maand kapot, ik wilde een keer mijn accu oppakken en ik zag niet dat er nog een kabel aanzat. Ik was aan het opladen met een opzetstuk en toen ik er aan trok sloopte ik zowel het opzetstuk als het verbindingstuk aan de usb-kabel.

De manier waarop je de opzetstukjes wisselt geeft mij weinig vertrouwen in een lange levensduur, tis alsof je je adapter in een micro usb kabel steekt. Het apparaatje zelf is ongeveer een maatje smartphone maar dan dun en plat. De huls is van rubberachtig plastic. Het geheel voelt stevig aan en deukt niet. Er zit een mini usb female poortje voor het opladen van de noodlader en een standaard usb female poortje voor het opladen van je usb-powered apparaat.

De lader doet wat hij moet doen, al had ik iets meer 'juice' verwacht. Na 1 keer mijn smartphone opladen is hij wel bijna op. Het laden gaat ook vrij langzaam, zowel van de noodlader als het apparaat dat wordt opgeladen door de noodlader. Als ik mijn Sensation tot iets van 5 procent laat komen en blijf internetten en muziek luisteren dan beent hij het niet meer bij. Hier ben ik niet heel blij mee, want dan kan ik mijn apparaet alsnog niet zo gebruiken als ik dat zou willen, en moet ik alsnog op mijn battery level blijven letten.
Het is dan maar 29 euro, maar hij doet dus eigenlijk niet waar ik hem voor gekocht hebt.

Changelog;
1.1 Conclusie aangepast (van positief naar negatief)

Heb jij ook een PowerPort Slim?

En waarom niet gewoon een 2e accu? is iets compacter denk ik dan deze machine wat jij gekocht heb ?
Collega van me hebt trouwens ook zo machine gekocht, wat op zonne energie werkt voor 30 euro,, werkt perfect en ja zelfs bij KUT weer zoals wij de laatste tijden veel hebben
Omdat je dan de cover open en dicht moet blijven doen wat de houdbaarheid van mn telefoon niet ten goede komt (als ik ergens bij elke telefoon last van heb gehad). Komt bij dat ik hiermee ook flexibeler ben (telefoons van vrienden, zelf van telefoon wisselen) en het opladen van de accu praktischer is. 2e accu zou praktischer zijn omdat je geen kabel aan je phone hebt tijdens het laden. Maar ik vind het wel cool staan :P Mensen in de trein kijken je raar aan.