Asus K73E-TY029V Review

ruud1234 2 september 2011, 2.164 views

Asus K73E-TY029V

Pluspunten

• Solide uitvoering, komt goed over
  • goede prijs/prestaties
  • nauwelijks warmteproductie
  • nauwelijks geluidsproductie, zelfs de DVD is relatief rustig
  • 4GB laat Win7 lekker lopen

Minpunten

• hoofdzakelijk de ongevraagde software wat veel werk is om weer te verwijderen
  • niet aan deze machine gerelateerd, maar wel ERG negatief. Denk eerst goed na voordat je office 64-bits installeert; zie hierboven waarom.

In heb de notebook besteld voor mijn vriendin die allerlei alledaagse en zakelijke toepassingen erop draait. Na het starten van de machine gaat deze zichzelf inrichten. Voor windows is dat natuurlijk prima, maar ik ben wel ziek geworden van alle ongevraagde shit die meegeleverd is. Ik ben een paar uur aan het werk geweest om die troep er weer af te krijgen; bah, onnodig en echt slecht dus.

Tijdens al die acties loopt de machine lekker vlot door, herstarten is snel en probleemloos. De hele machine draait gewoon lekker, zeker als de troep er af is.

De machine komt ook behoorlijk robuust over mede door de aluminium afwerking. Geen enkel probleem met hoge temperaturen en warm worden. Dit in tegenstelling tot haar vorige machine (HP9000 serie) waarbij het VGA gedeelte doorgebrand was. Uiteraard buiten de garantie....

Over de betrouwbaarheid kan ik uiteraard nog weinig melden.

Nog even een kanttekening die niets met de machine te maken heeft maar me wel achterlijk veel tijd gekost heeft. Ik heb office 2010 ge´nstalleerd en omdat standaard Windows 7 64-bits ge´nstalleerd staat ook maar de 64-bits uitvoering van office. Dit blijkt een vreselijke fout in deze specifieke combinatie.
Mijn vriendin gebruikt tevens haar smartfoon om met outlook te syncen. Dat heb ik al vaker ingesteld dus geen probleem zou je denken. Telkens een foutmelding dat outlook NIET als default mailclient ge´nstalleerd is, terwijl dat natuurlijk wel het geval was.
Na heel veel zoekwerk, verwijderen van de livemail client en een zoektocht op internet, blijkt dat Microsoft in al haar (on)wijsheid heeft besloten om de synchronisatie binnen de 64-bits versie niet te ondersteunen... Lekker, kun je alsnog de 32-bits versie installeren. Bedankt maar weer Microsoft, fijn dat zo'n melding meteen wordt gegeven als je de zaak synct; NOT dus.

Heb jij ook een Asus K73E-TY029V?

Dit is eigenlijk een (slechte) review van Windows 7...
Alleen in de positieve eigenschappen onder de review heb je het over de laptop.
Ja dat begrijp ik ook niet, je praat over wat software,,, dat is bij ELKE laptop zo ongeveer het zelfde wat je in een media winkel koopt, of je moet het al bij een computer speciaalzaak laten regelen allemaal dus dat is zeker geen minpunt maar iets wat je ver van te voren weet,
hoe zijn de prestaties?
Daarbij, blijf van die 64bits troep af, ale als je internet explorer 64 bit gebruikt of andere belangrijke programma's maar toch zeker geen office??? ooit verschil gezien tussen 32 en 64 bit? buiten dat 64bit vaker problemen mee levert ?:D koekoek haha

maar goed deze laptop is dus een afrader? niks beters voor je vriendin kunnen uitzoeken?:P
Ik vind het een prima review want maakt 2 dingen erg duidelijk:

1. Hij heeft weinig aan te merken op de laptop, dat is gewoon een prima ding. Prestaties, achja, die zijn bij al dit soort laptops wel prima. Verwacht je dat hij procenten gaat meten?

2. Er zit wel erg veel bloatware bij -> dat is dan ook ongeveer het enige nadeel

Daarbij waarschuwt hij ons over de combi 64 bit office & smartphone. Dat dat niks met de laptop te maken heeft zegt hij zelf ook al. Hiermee zal hij echter veel mensen tijd kunnen besparen. Thanks dus namens hen.