Specificaties 2TB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung G3 Station HX-DU020EC 2TB Zwart Review

Lesly55Newbie 2 september 2011, 1.336 views

Samsung G3 Station HX-DU020EC 2TB Zwart

Pluspunten

• zie boven

Minpunten

• zie boven

helaas 2x ik heb deze 2TB, 0,037, USB 2.0, 3.5", Zwart in bij MyCom in Den Haag gekocht op 1 juni 2011. Hij heeft het goed gedaan zodra ik mijn PC opstarte werd Externe gelijk geactiveerd. Maar half juli begonnen de problemen dat hij niet meer geactiveerd werd,en het lampje steeds zwakker ging branden . Begin augustus niets meer, verschillende malen USB omgewisseld,stekker eruit helaas. Gisteren 1 september naar MyCom geweest uitgeprobeerd maar lampje ging niet branden je hoort hem wel zoemen. Ik kon hem laten repareren( 52 per GB) zodat ze de gegevens van mijn bestanden konden inlezen of een nieuwe Samsung (garantie alleen niet op de sotware)krijgen. Maar de oude inleveren en dan ben ik alles kwijt
Weet nog niet wat ik moet doen wie kan mij hierbij helpen zodat ik mijn Foto bestanden trouwerij zoon,kleinkinderen enz.niet kwijt raak HELP HELP

Heb jij ook een Samsung G3 Station HX-DU020EC 2TB Zwart?

Dit vind ik meer een vraag voor in het forum dan een review.
kan de vorige schrijver niet anders dan gelijk geven.

toch misschien enkele tips: als er geen tikkend, schurend, slepend... geluid te horen is, denk ik dat de harddisk niet beschadigd is.

in eerste instantie zou ik proberen om de harddisk eens uit te proberen met een ander besturingssysteem (bijvoorbeeld een live-distributie van ubuntu). waarschijnlijk helpt het niet, maar het kan in ieder geval geen kwaad.

in tweede instantie kan je, als het je zoveel waard is, de behuizing openen en de harddisk eruit halen. die kan je dan op je gewone pc aansluiten via een interne connector of een toestel zoals de quickport. de kans is groot dat je dan de gegevens toch nog kan uitlezen. opgelet: dit betekent wel dat je garantie zal vervallen en dat je geen recht meer hebt op vervanging van je toestel...

als het bovenstaande je niets zegt, laat het dan uitvoeren door een kennis die goed thuis is in computers.

veel succes...
Moet je niet eerst een keer simpelweg de fysieke schijf er uit halen en die rechtstreeks aan een PC hangen via SATA of zo?
Kans is best groot dat die harddisk het nog gewoon doet, en dat alleen de voeding en/of
het USB print-plaatje het niet meer doet...

En inderdaad, dit is geen review...
Dit is niet de plek om een klacht te schrijven over een product... Een review is geheel iets anders. Dit is meer een ervaring en kan prima in een daarvoor bestemd forum.
:) bedankt voor het reageren op mijn review waarvan ik nu ook van mening ben dat ik hem op een forum had moeten plaatsen. Ik had nog helemaal geen ervaring met het plaatsen van een review en ik wou gewoon mijn verhaal kwijt en mijn produkt ervaring. Niet met de bedoeling om MyCom of Samsung in diskrediet te brengen. Maar op 12 september werd ik thuis gebeld door MyCom Manager klachten Jack Nguyen en zelfs gemaild waarin gevraagd werd zsm kontakt op te nemen met hen. Dit om mijn klacht op passende wijze aftehandelen.
Welnu vandaag afgesproken dat ze Samsung G3 Station gaan nakijken as vrijdag met de afspraak kosteloos.

Ik ben helemaal blij en MyCom helemaal TOPPIE 8-)
TOPPIE??? Is dat wel zo?
Ook ik heb deze Samsung harddisk gekocht. En ik kreeg afgelopen week dezelfde klacht.
Ik ben er mee naar de Mediamarkt gegaan, en omdat er op dit apparaat 3 jaar garantie is, is het ingenomen en zal worden opgestuurd. Geen enkel probleem.
Wel werd me uitgelegd dat de data op de schijf misschien niet te behouden is. Het open maken om de schijf eruit te halen werd aangeraden omdat dan volgens voorschrift de garantie zou kunnen vervallen.
Hoe is het bij MyCom verder gegaan?

gr Richard