Cooler Master V6 GT Review

Rav3n89 1 september 2011, laatste update op 2 september 2011, 971 views

Cooler Master V6 GT

Pluspunten

• koelt goed
  • oogt mooi (smaak)
  • stil (op lage rpm)
  • makkelijk andere fans op te plaatsen

Minpunten

• lastig om te installeren als mobo al in de kast zit
  • scherpe koelvinnen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
Ik ga geen uitgebreide review schrijven, enkel een paar opmerkingen maken over mijn ervaring met deze cpu koeler.

Installatie(on)gemak

Na het plaatsen van de backplate en de top komt het moeilijk deel ....
De koeler plaatsen plaatsen... het aandraaien van de 2 schroeven op het am3 bracket is niet zoals in de handleiding staat. Omdat de top van de koeler boven de schroeven hangt kan je met geen enkele normale schroevendraaier eraan.

Dan moet je beide fans weer monteren en dat is ook niet de simpelste job, vaak moet je herbeginnen omdat de fan niet mooi in de schelp blijft zitten ...

Na ongeveer 15min en 5 kleine snijwonden (want de koelvinnen zijn vlijmscherp) staat de koeler erop en merk je dat zolang de koelpasta nog redelijk vloeibaar is de koeler nog vlotjes kan schuiven (ongeveer 1mm in alle richtingen)

Prestaties

Momenteel draait hij op het laagste toerental dat ik maar kon instellen in men bios, ongeveer 900-1000rpm en de temperatuur idle is 29-32 bij een kamertemperatuur van 22. Vanaf 50 heb ik ingesteld dat de koeler trapsgewijs sneller moet gaan draaien, maar zelfs onder load kwam hij daar niet.

Modbaarheid

Het is makkelijk om 2 nieuwe fans te plaatsen, je hoeft hem zelfs niet te demonteren, gewoon de 2 schelpen losklikken (zitten 4 haakjes aan elke schelp) en 2 nieuwe fans plaatsen en aansluiten op de Y- splitter. Wel zien dat de fans in de juiste richting blazen (push/pull).

Overige

Ik heb deze koeler in een HAF912 Advanced met 2x120mm top outtake fans en de clearance tussen de koeler en de fans is ongeveer 1cm waardoor het aansluiten en wegwerken van de kabels van de cpu koeler een hel waren.

Tussen de top van de koeler en het zijpaneel is er ook ongeveer 1 a 1.5cm plaats.

Ledje kan in de volgende kleuren: blauw, rood, paars of uit.

Enkele foto's:

Heb jij ook een Cooler Master V6 GT?

Waarom geluid max 1 ster? is hij zo erg?
2 ventilators elks op 2200 toeren ... ja dat klinkt alsof er een vliegtuig opstijgt ^^

je kan er natuurlijk makkelijk andere fans op zetten, maar het gaat hier om de standaardconfiguratie
okeoke. zeg maar mijn V8 die ik nooit op z'n hoogste stand durf te zetten? :P
Hmm oogt mooi is smaak, zal het niet bij je eigenschappen zetten.
Verder missen er idd wel fotos, ben ook wel benieuwd waarom je dat als positieve reactie geplaatst hebt.
Foto's toegevoegd, hopelijk zijn jullie er blij mee ;)
ziet er bruut uit man! prima review ga zo door. denkje trouwens dat het makkelijk mogelijk is om de top van de koeler wit te spuiten?
Ik ben er vrij zeker van dat de top te demonteren valt ... maar zelf durf ik daar niet aan beginnen :D
maakt deze veel geluid.

en denk je dat die in de cooler master haf932 advanced past.

grtjes zxgcool
Op vol toerental is hij hoorbaar ... maar bij mij loopt hij op 1000rpm en is hij onhoorbaar.

Als hij in mijn HAF912+ past dan gaat hij zowiezo ook bij jou passen ;)