Iomega StorCenter ix2-200 4TB - Reviews

Specificaties 2-bay NAS met 4TB opslag - Bekijk alle specificaties

Iomega StorCenter ix2-200 4TB Review

hades-2006 31 augustus 2011, laatste update op 31 augustus 2011, 1.375 views

Iomega StorCenter ix2-200 4TB

Pluspunten

• goede prijs
  • printserver
  • laag stroom verbruik

Minpunten

• snelheid is aan de lage kant

Features Score: 3
Deze drive bij Misco ingekocht voor 199 euro wat een nette prijs is voor 4 tb netwerk storrage.

Installeren is redelijk eenvoudig, echter is de installatie cd overbodig wat mijn betreft.
De enige toegevoegde waarde is backup-software.

De performance via smb is ca de helft van iscsi op hetzelfde device, maar levert op gbit genoeg snelheid om 7 gb mkv films over het netwerk af te spelen.

Het geluidsniveau is acceptabel, maar je hoort de drives af en toe wel hard werken.
Als je geen fancy items nodig hebt zoals webserver, mailzerver nzb's etc. is dit een prima oplossing voor netwerk storrage

Heb jij ook een Iomega StorCenter ix2-200 4TB?

Hoe hoog is de snelheid van jouw apparaat? Ik heb ervaring met een aantal van deze apparaten, maar die komen niet verder dan 20 mb/s, terwijl Synology's met hetzelfde type schijven vaak tot 70 mb/s komen. Ook ratelen deze apparaten naar mijn idee excessief veel.