Editors Keys Photoshop Dedicated Keyboard Review

Livegeek 31 augustus 2011, laatste update op 24 september 2011, 579 views

Editors Keys Photoshop Dedicated Keyboard

Pluspunten

• Gemak van gebruik
  • Status LED's
  • Design

Minpunten

• Chicklet design

Editors Keys Photoshop Dedicated Keyboard

Ik heb dit toetsenbord gekocht naar aanleiding van onwetendheid van de verschillende shortcuts die gebruikt zijn in photoshop. Als amateur fotograaf had ik vroeger al mijn handen vol met programma's als Picasa, onlangs nam ik de beslissing om toch een stapje hoger te gaan en photoshop aan te kopen. Via knoppen en menu's kwam ik al snel aan heel mooie effecten die ik nodig had voor mijn foto's maar omdat ik naast fotografie ook noch mijn werk heb kwam ik in tijdnood met photoshop. Daarom besliste ik om een toetsenbord aan te kopen om dit gemakkelijker te maken.

Wat is het?

Velen onder jullie zullen Editors keys niet kennen. Editors keys is een bedrijf dat zich bezig houd met het creeren van producten voor (semi)-professionele adio, video, afbeelding-enthousiasten. Ikzelf kwam bij editorskeys terecht omdat ik doelbewust een toetsenbord wilde die de functie biedde om de verschillende shortcuts in photoshop te gaan leren.

Het toetsenbord maakt deel uit van de lijn van 'dedicated keyboard', naast deze versie heb je nog heel wat andere versies voor o.a. programma's zoals Premire Pro, Logic Pro, Fincal Cut. Deze toetsenborden kosten iets rond de 60 euro wat een zeer doenbare prijs is voor een toetsenborden.

De doos

In de wat simpele verpakking zit niet veel meer dan het toetsenbord zelf. Zelf vind ik dit een heel jammere zaak dat er niets meer aanwezig is naast het toetsenbord. Iets wat wel te begrijpen valt als we spreken over een verpakking van een toetsenbord. Een driver cd wordt niet bijgeleverd om dat deze ook niet nodig is.

Functionalieit en gemak

Het toetsenbord is uitgerust met een chicklet design toetsenverdeling. Wat dit eigenlijk wil zeggen is dat tussen de toetsen een zekere plaats is gevoegd om zo te zorgen dat vuiligheden als kruimeltjes minder gemakkelijk uw toetsenbord vervuilen. Je kunt het toetsenbord eigenlijk wat vergelijken met het apple wired toetsenbord. Voor mij was dat een heel goede zaak want ik heb namenlijk een iMac waar ik mijn photoshop werk op uitvoer. Het toetsenbord is uitgerust met satus lichtjes die aanduiden of je caps lock is geactiveerd of niet. Dit vond ik persoonlijk een enorm pluspunt omdat ik op mijn oud toetsenbord dit niet had. Het toetsenbord typt zeer gemakkelijk en snel.

In photoshop blinkt het toetsenbord pas echt uit. Als je een kwartiertje de moeite neemt om eens alle toetsen en zijn functies te bekijken ben je klaar om te beginnen. Telkens ik iets wilde uitvoeren zocht ik naar het daarbijhorende icoon. Zo leerde ik enorm snel editen in photoshop. Dit is echter iets wat velen betwisten bij het aankoop van zo'n toetsenbord. Toch kan ik vertellen dat dit toetsenbord echt zijn werk leverd en zijn prijs goedmaakt.

In tegenstelling wat anderen denken werkt deze manier van werken zeer vlot. Je hoeft je hoofd niet uren te breken om alle combinaties vanbuiten te leren maar gewoon eens te kijken naar je toetsenbord. s

De bouw van het product

Het toetsenbord zelf voelt zeer stevig aan, het loopt parallel aan de kwaliteit van een apple keyboard. Bij het kopen van dit toetsenbord moet je wel fan zijn van low-profile toetsen met minder feedback dan een tactile keyboard. Indien u liever een toetsenbord gebruikt met meer feedback raad ik de stickers aan, maar heb wel sterk mijn twijfels of deze wel blijven zitten na intensief gebruik.

De afbeeldingen en kleurenpatronen zijn duidelijk op het toetsenbord. Ik gebruik het toetsenbord nu al een half jaar en heb nog geen kenmerken van slijtage gemerkt. Zelf gebruik ik dit toetsenbord nu voor al mijn dagelijks gebruik. Eens je gewoon bent hoe het toetsenbord ineen zit gaat het heel gemakkelijk. Het kleurenpatroon toont aan welke functie toets je moet gebruiken voor de desbetreffende actie.

conclusie

In photoshop is dit keyboard echt een must have, de tijd die je na enige tijd bespaart bij het bewerken van foto's is enorm! Het toetsenbord typt lekker en heeft een zekere kwaliteit. De status lichtjes zijn zeer leuk megenomen op zo'n ergonomish toetsenbord. Het enige minpunt wat hij in zich heeft is de verpakking en de daarbijhorende accesoires.

Heb jij ook een Editors Keys Photoshop Dedicated Keyboard?

Maar zelfs een driver cd ontbreekt aan de verpakking.
Maar heb je die nodig dan? Het lijkt mij een standaard keyboardje namelijk, maar dan met een andere opdruk op je toetsen. Dus dan zitten de drivers toch al prima ingebakken in je OS en heb je toch verder niets meer nodig?
Sorry! Foutje van mij! Wordt aangepast!
Het is inderdaad een toetsenbord dat out of the box werkt!
Ik heb er vandaag eentje besteld op Ebay. Dit leek mij prettiger dan een bestaand toetsenbord volplakken met stickertjes.