XFX HD6790 1GB GDDR5 PCI-e Review

sieuwe 27 november 2011, laatste update op 28 november 2011, 797 views

XFX HD6790 1GB GDDR5 PCI-e

Pluspunten

• Makkelijk te overclocken
  • Goede resultaten na overclocken, beter dan 6850 volgens anderen.
  • Degelijke prijs

Minpunten

• Geen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Uitstekende kaart, zeer vlot te unlocken en overclocken. Ik heb hem momenteel op 850MHz draaien en het geheugen op 1100MHz; in plaats van 775 en 1050. Hij kan zelfs meer aan. Hij draait meestal aan 40C max onder belasting. De dual-fans zijn hier echt wel zeer dankbaar. Voor de rest draait hij steeds onder de 30C wanneer je de PC gewoon gebruikt. Voor het overclocken gebruik je best AMD Overdrive, zo kan je gecontroleerd overklokken. Ik heb hem zelfs niet in CrossFire staan en draai alle games op +35FPS in de allerhoogste settings. Ik ben wel van plan op termijn een 2de aan te schaffen en dan CrossFire toe te passen. Bij mij hangt hij wel op een VGA-scherm via de DVI-poort dmv een adapter. Maar geen waarneembaar kwaliteitsverlies.

Voorlopig nog geen uitgebreide specs en tests; deze volgen binnenkort.

Heb jij ook een XFX HD6790 1GB GDDR5 PCI-e?

Reviews door de redactie

Amd kaarten draaien niet in SLI maar in Crossfire, CrossfireX, Xfire noem maar op met de termen. Voor het overclocken kan je ook tools gebruiken van EVGA of MSI afterburner (correct me if i am wrong). Misschien een tabel van je temps en je hebt een leuke review.

Succes
Je kan ook AMD Overdrive gebruiken die bij de driver zit, deze is goed genoeg. Ik weet niet of het aangeraden is de kaart te overclocken met een programma van een andere fabrikant. Ik zou het toch niet proberen althans.
Het is, zoals je al aangeeft, een korte review. Tevens is SLI van Nvidia. AMD gebruikt CrossfireX.

Verder heb ik nog een klein aantal vraagjes:
Je spreek over dat je de kaart unlockt hebt. Naar wat heb je de kaart unlockt? (of heb ik iets gemist op dit gebied?)

En wat de overklok betreft... Of jij hebt misschien een foutje gemaakt of het gekoppelde product is niet de juiste. Want het gekoppelde product draait standaard op 840 Mhz en niet 775. Dus zou ik hier graag wat duidelijkheid over willen.

Is deze kaart niet toevallig een rebrand van de 5770 (of iig een kaart uit de hd 5xxx serie)?
De dual-fans zijn hier echt wel zeer dankbaar.
Typo? Ik denk niet dat je bedoeld dat je fans dankbaar zijn, maar dat jij dankbaar bent dat xfx deze fans gemonteerd heeft.

Verder ben ik zeer benieuw naar een uitgebreidere review. Grafieken en plaatjes zijn altijd een plus.

Succes met de uitgebreide review.
Met unlocken wil hij waarschijnlijk zeggen dat hij op dat slotje in het controlpanel geklikt heeft om over te clocken
Standaard draait hij dus op 775 en 1050.

Wat betreft de dual-fans, er is ook een model met een single-fan en een vriend van mij heeft deze. Hij ondervindt dat zijn temperaturen tijdens het spelen 5 tot 10 graden hoger liggen. Daarom dit ik dankbaar ben dat XFX hier een dual-fan model voor heeft ontwikkeld. Ik weet niet of het een rebrand is van de 5770, het is er volgens mij n van de single-fan 6790.