Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB Review

The Evil Brain 8 oktober 2005, 481 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB

Pluspunten

• Geen problemen met zijn dagelijkse bezigheden
  • Gewoon een goede schijf

Minpunten

• Wordt niet meteen herkend tijdens het opstarten.

De DiamondMax 9 Plus 120 GB is een goede harde schijf, hij doet z'n werk zoals hij het zou moeten doen. Ik heb geen problemen met deze harde schijf tijdens zijn dagelijkse bezigheden.

Het enige negatieve punt waar ik tegen aan loop is dat deze schijf tijdens het opstarten van de computer niet snel genoeg herkend wordt; ik moet eerst F8 doen en de computer opnieuw opstarten om de harde schijf te laten herkennen. Ik heb het idee dat dit komt doordat de schijf vanuit stilstand niet snel genoeg opspint, na een reboot wordt hij immers wel gelijk herkend. Ook wordt de schijf de eerste keer al herkend als ik een uitgebreide POST laat doen. Het is echter vervelend dat hij tijdens een korte POST niet gelijk herkend wordt.

UPDATE: Na 2 jaar trouwe dienst is deze schijf er nu mee opgehouden. Hij geeft een SMART-error, is onbetrouwbaar en maakt een tikkend geluid. Inmiddels RMA aangevraagd bij Maxtor, want er zit immers drie jaar garantie op.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB?

Hmm, volgens mij ben je de enige met dat probleem hoor. Ik heb het iig nog nooit gehoord/meegemaakt op een systeem.
Ik heb deze schijf ook en hij draait als een zonnetje :)
Dat de schij niet erkent wordt ligt niet aan de schijf maar aan je moederbord. Je zou deze op user settings in de bios kunnen plaatsen om het probleem op te lossen. Ik heb deze schij ook en hij bevalt prima. Stil en probleemloos doet deze nu al een tijd diens naast een andere schijf van seagate die wat luidruchtiger is. Wel wordt 120 gb snel te klein. Heb daarom ook twee maxtors zelfde type als de 120 gb van 200 gb in raid erbij gezet. Even probleemloos ;) De enige schijven die bij mij ooit kapot zijn gegaan waren van IBM 304050 40 gb 5400 rpm. Ook twee in raid en dan is 1 stuk niet echt leuk :(