Specificaties GF 8800 GTS (575MHz), 320MB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

MSI NX8800 GTS-T2D320E-HD-OC Review

rickyy 25 februari 2008, 10.376 views

MSI NX8800 GTS-T2D320E-HD-OC

Pluspunten

• DX10
  • Prestaties
  • beeldkwaliteit
  • High end.

Minpunten

• De Driver en compatibiliteit ondersteuning.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik ga mijn eerste survey houden over de MSI GeForve 8800 GTS 320 Mb Oc Versie.
Ik heb de 320 Mb versie gekozen omdat het in prestatie niet veel uitmaakte tegen over de duurdere 640 Mb versie.
Ik heb MSI Genomen omdat hij als enige nog op voorraat was en ik geen geduld had om 2 weken te wachten.
Dus het werdt de standaart overgeklokte MSI Versie.
Ik heb deze kaart gekocht voor een kleine 300 ¤ wat opzich veel geld is, maar waar ik zeker geen spijt van heb.
De kaart werkt samen met een ;

-AMD Athlon 5600+,
-2Gb Kingston DDRII 667 Mhz Ram geheugen,
-Sharkoon rebel 9 Case,
-ASUS M2N Moederbord,
-250 Seagate barracuda HDD,
-Nec DVD Rw,
-Coolermaster eXtreme power 650 watt,
-en een gewone flopp die z'n werk doet.

Featureset

De Geforce 8800 GTS zat in een mooi verpakte doos, er zat zelfs een soort handvat aan waar je hem aan kon vast pakken, erg practisch is het niet, want elke keer als ik de doos opende ontstond er wel een scheur in de doos, dus niet practisch, maar wel over nagedacht.
Goed, wat vonden we in de doos ?
tsja gewoon wat er standaard bij zit namelijk; 2 DVI to VGA Conectors, een TV Out Kabel ( dacht ik dat het zo heten ) nog een stekker waarvan ik niet weet hoe dat heet, het is een soort splitter waarvan je de ene kan in de Tv out Gang van je videokaart stopt en dan zijn er aan de andere kant 3 koppen, een groene een blauwe en een rode dacht ik, de Win Vista en Win XP Drivers en het spel company of heroes.

Prestaties

Ja! dan kom je bij de prestatie beoordeling van zo'n kaart :)
In één word fantastisch! ( waarvoor koop je anders zo'n kaart ).
Toen ik m'n computer in elkaar geflatst had natuurlijk meteen even die kaart flink even op z'n staartje trappen :).
Ik wou het beste voor het laatst bewaren maar had weer is geen geduld, dus begon meteen met het meten van de prestaties in Oblivion.
Ik schroef alle opties omhoog op een resolutie van 1280x1024.
Toch betweifelde ik of hij soepel zou gaan lopen.
Het ging laden..Daar kwam ik in de prachtige wereld van oblivion!
Dat had ik nooit verwacht.; Minimale Fps wat ik heb gehad 40 Fps :O, en verder constand 55 tot 80 Fps en op makkelijke stukken 120 tot 130 Fps. De 8800 GTS lust oblivion rouw.
verder heb ik nog Battlefield 2142 gespeeld, alles op hoog 1280x960@60
8xAA, en 16xAF, Liep heel soepel. In conquest mode, 80 tot 100 Fps met 64 spelers!
En als laatst heb ik nog even 3Dmark06 laten lopen, mijn score was een machtige 9200 :). Dat is nu wel wat lager... 9000, 9100 ~.

Edit: 25 feb - 1008
( Beetje laat, maar beter laat dan nooit ) :).
Ik heb nu al een tijdje crysis en dat draaid echt perfect.
Met hacks heb ik de kwaliteit onder XP nog hoger dan very high gekregen en op 1024x768 loopt dta perfect.
In het eerste level heb ik gemiddeld zo'n 25/45 frames, op makkelijk stukken haal ik moeiteloos boven de 50 ( tussen bosjes bv)
Als je 2x AA aan zet loopt het ook nog soepel, ong 22/40 frames gemiddeld, wel wat uitgleiders, tot 18 fps. ( speel op een 17 inch scherm dus zoveel pixeltjes zie je niet).

En met de laatste drivers haal ik een 3dmark06 score van 9450. Best aardig voor een stock 8800GTS 320 mb :p.

( Ik ga als de 9 serie uit is wel weer een nieuw systeem in elkaar frutselen, heb expres de G92 8-serie overgeslagen :> )

Edit

Ik heb een filmpje gemaakt dat hij oblivion draaid, hier kan je hem zien http://youtube.com/watch?v=k162VwfLdfU .

Overklokbaarheid

Hij is standaard al overgeklokt en standaard al snel genoeg dus ik klok hem volopig nog niet over.

Beeldkwaliteit

De Beeldkwaliteit wat zal ik daar over zeggen, gewoon fantastisch niets om aan te merken.
Op 16x AA is alles lekker helder, en de leinen etc zijn heel vloeiend en dus niet korrelig.

Modbaarheid

Ik doe niet aan modden, ik wil niet dat hij door m'n 2 linkse handen stuk gaat!

Warmte- en geluidsproductie

Het valt me op na veel reacties over de herrie dat de 8800 Serie maakt gelezen te hebben, hij helemaal geen geluid maakt! Tenminste ik hoor hem niet.
En hij blijft lekker koel ook ondanks hij is ge overklokt, Idle blijft hij rond de 55, 59 Graden, en vulload, niet hoger dan 76.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit

Ik heb als eerst de drivers van de CD Geinstaleerd, ik moet zeggen dat dit best een fout van mij is geweest, aangezien ik dat nooit doe... en nu wel, en meteen de problemen verschijnen, m'n tv kaart gaf donker beeld en WMP ook, dus ik Unistaleren en de nieuwste van de Nvidia site gehaald, en dat werkten goed. Dus ik raad daarbij aan om altijd de nieuwste drivers gewoon van de Site te halen, en die te instaleren.

De prijs was 295 ¤ wat best duur klinkt maar ik zeker geen spijt van heb. De prijs kan natuurlijk altijd lager maar het is nou eenmaal zo.

Algemene beoordeling

Ik ben zeer blij met deze kaart en heb er zeker geen spijt van, ik heb tot zover nog geen artifacts gezien, en nog geen één spel gespeeld met frames waarbij het niet meer speelbaar is. en ik denk dat ik met deze videokaart zeker 2 tot 4 jaar mee kan, omdat hij ook DX10 is kan hij de aankomende games, ( crysis Etc ) Soepel kan spelen.
De Driver en compatibaliteit kon beter, maar dat is het zowat bij geen één videokaart echt een sterk punt.
Hij is opzich erg groot maar hij past makkelijk in mijn kast.

Hij is om precies te zijn 23.5 Cm lang, ik heb het opgemeten.

Conclusie, Aanrader !! :)
Dit is mijn eerste survey dus op of aan merkingen zijn natuurllijk welkom.

Mvg Rick.

Ik heb een nieuwe foto gemaakt. Ik heb nog wat zitten tirippen en alle draadjes aan elkaar gemaakt. Ik heb nu een nieuwe floppy en heb m helemaal onderin neer gezet voor betere airflow.

Edit. Ik heb het nu wat beter geórdend etc. Nog geen foto's van gemaakt. Maar deze foto's doen het ook.

Heb jij ook een MSI NX8800 GTS-T2D320E-HD-OC?

Maar hij staat er bij mij niet bij :?
Ik draai WinXP 64 en een 1950PRO 512 :P
Vaag kijk net en 1280x960 :P zou toch zweren dat ik 1280x1024 draaide met mijn omega drivers :P
1280x960 = 4:3 = CRT
1280x1024 = 5:4 = LCD

Ik zie soms mensen 1280x1024 draaien op een CRT, maar dan zijn beeldverhoudingen niet goed, vierkant word een rechthoek etc..
Ik deed het altijd fout |:( Ik dee 1280x960 op 75 Hertz, maar mijn monitor ondersteund maximaal op reso 1280x960 maar 65 hertz, dus ik kreeg een beeldje met Out of range voor m'n neus geslingerd :(, maar nu ik het op 65 hertz zet doet hij t wel ( met flikkerende ogen ) maar hij doet het :)
Je kan de kast gewoon openmaken hoor ;) Heb dezelfde kast.. alleen uitkijken dat je geen hand in de fan stopt.
ligt het nou aan mij? of zittten je geheugenmodules niet in dualchannel, ik zie ze zitten in verschillende kleuren, of heb ik het verkeerd!! :?
geel is channel A, zwart channel B vermoed ik. gelijke kleuren voor dual of andere kleuren voor dual verschilt per mobo :)

meestal is het slot 1+3 en slots 2+4 geven dualchannel.

bij hem zitten de kleurtjes 2 naast elkaar, bij mijn p5n-e sli zitten ze juist weer zwart-geel-zwart-geel...

er is geen goede standaard voor.
Maar wat is eigelijk het verschil tussen wel dual channel en geen dualchannel ? Snelheid ? :)
Dual channel geeft idd snelheidswinst, verwacht echter geen tientallen procenten winst hoor ;) Meer iets van 5% meen ik (in spellen althans, ook weer afhankelijk van je processor, videokaart, etc.). Toch mooi meegenomen als je toch de reepjes en het moederbord met de ondersteuning hebt :)

edit: dacht dat we een weekje verder waren, blijkt het een maand en een weekje te zijn 8)7

[Reactie gewijzigd door Masterlans op 5 juli 2007 01:33]

De één zit in de zwarte en de ander in de gele. :)
I dat niet goed dan ? : O
Ik dacht juist dat het zo hoorde.
Als het niet goed is kan je dan helpen ? :>
Alvast bedankt voor je oplettendheid :)
Ja de één zit in de zwarte en de ander in de gele. :)
Is dat niet goed dan ? :O
Ikdacht juist dta het zo hoorde. Als het niet goed is wat moet ik dan doen ? :>
Alvast bedabkt voor je oplettend heid :)
Nee, dan draai je geen dualchannel ;)
oke :) weet je ook wat het verschil is tussen wel en geen dual channel toevallig ? :P
Wat ik onder dit verhaal concludeer is dat het sneller is :Y) of niet :9 ?
Als ik tijd heb zal ik het verandere, dus 1Gb in de ene zwarte en de andere 1Gb in de andere zwarte ? :)
"1280x1024 word niet ondersteund door battlefield 2142"
Vraag mij af welke reso ik dan speel met bf2 bf2142 volgens mij toch echt 1280x1024 :)
Volgens mij kan je een custom resolutie instellen via de shortcut parameters.
Ja daar heb je een punt, maar ik moest wat invullen anders word de survey wat eentonig :7
Van de eerste 5 zinnen er 4 met IK beginnen is anders ook aardig eentonig en niet erg commilfaut :+

Ik vind het erg knap dat je op youtube kan zien of een kaart goed werkt aangezien youtube ansich nou ook geen "prestatiekanon" is waarbij je amper het verschil tussen 20fps en 120fps ziet.
Maar met de hulp van Fraps lijkt het me toch duidelijk (kijk maar eens in de linkerbovenhoek van het scherm)
kleine tip: misschien is het handiger om de floppydrive wat lager te plaatsen. Anders zit die voor de casefan en wordt de airflow wat verminderd, dan houd je je kaart ook wat koeler :P 't Is nog steeds jammer dat die fdd stekkers op zo'n onhandige plaats zitten, heb er zelf ook last van ;(
Dankje :)
Ik zal op de spelling letten, maar ik zit nu op een andere toetsebord dus het is ff wenne |:( ;)
Ik geloof niet dat je toetsenbord echt iets te maken heeft met je grammatica :) Tip: Schrijf je verhaal eerst in word oid en haal de spellingscontrole eroverheen.
Dankje :)
Wat is precies H264 Hardware ondersteuning ?? :$
Dat is hardwarematige ondersteuning voor het decoderen van High Definition materiaal wat gecodeerd is in H264.
Toen ik even terug in mijn kast keek zag ik dat het foto'tje dat op de kaart plakt er aan het afgaan is... Vreemd, ik heb het er subtiel terug tegen geplakt :+ (het hangt er terug goed aan :*))
Ja idd :D Ik zie je rectie nu pas maar toch, ik merkte pas toen ik die andere floppy ging plaatsen dat er een raar stuk plastic van mn GTs afkwam :? Dat was nog een berscherm folietje xD, kan je nagaan had ik er nog niet eens af gehaald :P maar nu wel :Y)
Echt raar was dat :7
Leuke survey.
Die kaart gaat nooit in mijn pc passen, hij is wel erg groot he?
Mijn 6600GT is ongeveer 15CM kleiner als mijn moederbreedte, en dat past eigenlijk nog maar net :(
1 2 3 ... 7