Specificaties Bluetooth muis en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Bluetooth Mouse M555b Review

martijn_ad 29 augustus 2011, laatste update op 29 augustus 2011, 1.735 views

Logitech Bluetooth Mouse M555b

Pluspunten

• scrollwiel met 2 standen, snel wisselbaar
  • fraai
  • geen aparte ontvanger nodig
  • werkt op glanzend oppervlak

Minpunten

• geen middelste muisknop

KEUZE
De eisen waren:
-Logitech (goede ervaringen)
-Laser (voor gebruik op wit glanzend bureau)
-Bluetooth (Geen uitstekende dongle/geen usb poort bezet houden)

De opties zijn dan: V470 en M555b. De v470 is al wat ouder en niet meer te krijgen in het zwart. De M555b was gunstig geprijsd bij de lokale Computerland (§38) en ziet er goed uit. Daarnaast zijn er hier enkele positieve reviews te lezen.

UITERLIJK/VORM
De muis is grijs/zwart glanzend. Ik vind hem erg klein, maar voor een notebook muis is dat wel ok. Ik bedien hem met mijn pols op tafel.

KNOPPEN
De knoppen maken niet te veel herrie bij het klikken. Het scrollwieltje kan je indrukken en dan schakel je tussen 'microgear' en 'freewheel' (niet de officiŽle terminologie). 'freewheel' is heel fijn om door lange lijsten te scrollen omdat hij blijft gaan als je hem een flinke zwiep geeft. 'microgear' is fijn voor het lezen van PDF'jes. Doordat dit schakelen de nieuwe functie van het scrollwiel is mis je de middelste muisknop. Dit kan best vervelend zijn als je programma's gebruikt die die knop nodig hebben (tekenprogramma's bijvoorbeeld). Er zit een knopje op om tussen vensters te wisselen, maar deze heb ik nu ingesteld (met Setpoint) om de functie van middelste muisknop te hebben.

SOFTWARE/DRIVERS
De muis werd automatisch herkend in Windows 7, maar om de knoppen in te kunnen stellen en batterijstatus uit te kunnen lezen heb je Setpoint nodig.

BATTERIJEN
Setpoint zegt dat ik nog 68 dagen met de (nieuwe) 2xAA batterijen kan. Als dit lukt ben ik meer dan tevreden. Er zit een aan/uit schakelaar op de onderkant, die gebruik ik dus maar. Ik denk dat als je hem op een bureau laat liggen, de slaapstand wel zorgt voor batterijbesparing. Omdat de muis meestal in mijn tas ligt zet ik hem uit.

VERBINDING
De verbinding via bluetooth lijkt betrouwbaar. Het enige verschil met een usb muis is dat je computer niet uit standby kan halen met een muisklik omdat de verbinding weg is tijdens standby. Daarnaast duurt het na het wakker worden uit standby echt wel een paar seconden (5 tot 10) voordat de verbinding er weer is.

Heb jij ook een Logitech Bluetooth Mouse M555b?

Negatieve eigenschappen:
- geen middelste muisknop
Wou even toevoegen dat zonder drivers (Logitech Setpoint) het knopje onder het scrollwheel standaard fungeert als middel-muisknop.

[Reactie gewijzigd door discy op 5 januari 2012 14:01]