LG E2260V-PN Zwart Review

niknil 29 augustus 2011, laatste update op 30 augustus 2011, 911 views

LG E2260V-PN Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Laag energieverbruik
  • Dun scherm en dunne bezels
  • Mooi design

Minpunten

• Niet erg stabiel
  • Kleur moet je zelf goed instellen

Algemene beoordeling
Ik heb een afweging gemaakt van prijs/kwaliteit. Ik kom van 2x de LG204WT en was erg tevreden over het merk. Omdat 1 scherm het had laten afweten moest ik voor niet al te veel geld vernieuwen. Ik werk immers graag op 2 schermen die identiek zijn. Deze schermen hebben een mooie prijs en goede specs. Reviews over dit scherm specifiek waren er niet, maar ik merk dat veel opmerkingen terugkomen.

Featureset
Het minimalistische design laat geen ruimte voor mooi kabelmanagement, maar heeft weer als voordeel dat het er op andere vlakken netjes uitziet. Ik heb er geen last van maar als je deze schermen tegen een muur wilt hangen komen problemen opzetten met de recht naar achter stekende kabels.

Ik heb niets meer nodig dan een dvi aansluiting, maar voor de liefhebbers zit er ook een hdmi, vga en stereo aansluiting in. Die laatste ga ik zeker niet gebruiken en vind ik vrij nutteloos, maar ik heb er ook geen last van. Ze hadden alleen wel wat meer kabels mogen bijvoegen, ik kreeg alleen een vga kabel per doos.

Verder vind ik full hd en 21.5 inch een perfecte verhouding. Het werk nog lekker met twee schermen en verbruikt ook nog eens weinig energie.

Kleurweergave
Fabriekswaarde is gewoonweg niet goed genoeg zoals uit meer reviews van LG blijkt. Maar er is veel in te stellen en daarmee is alles voor mijn gebruik zo goed bij te stellen dat ik zeer tevreden ben.

Contrast en helderheid
Niet anders over te melden dan dat ik hier zeer tevreden over ben.

Bouwkwaliteit en afwerking
Dun en licht betekend ook dat je moet inleveren op stevigheid. Op een stevig bureau heb ik er nauwelijks last van, maar de schermen wiebelen een beetje na aanraking. Het voelt fragiel aan, maar ik had erger verwacht van de reviews die ik van anderen had gelezen. Houd ook rekening met de externe adapter, voor mij zou het prettiger zijn geweest als ze die netjes hadden verwerkt in de schermen.

Vormgeving en prijs
Dit zijn de redenen om voor dit scherm te gaan. Lage prijs en het ziet er zeer goed uit. Lekker dun en kleine bezels, wat zeker fijn is als je twee schermen op je bureau hebt staan.

Edit 30/8: Foto's toegevoegd aangezien het mislukt was.

Help mijn reviewkwaliteit verbeteren en laat mij weten wat goed/slecht is!

Heb jij ook een LG E2260V-PN Zwart?