Club 3D GeForce 8800 GTS Review

Waste 26 mei 2007, 3.041 views

Club 3D GeForce 8800 GTS

Pluspunten

• Presaties

Minpunten

• Hij is groot en past niet in elke case

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb deze videokaart gekocht samen met een heel nieuw game systeem. Een systeem wat de komende 2 jaar toch wel mee zou moeten gaan.

De videokaart werd geleverd met drivers en een digitale tv try-out en wat tv-out kabeltjes en monitor-converters.

Het beeldkwaliteit bevalt mij opzich prima, ik heb nergens last van gehad, en alles lijkt opzich prima te werken. (Hoewel ik eerst windows draaide op 1280/960 waarbij de letters een beetje blurry waren..)

Overclockbaar/modbaarheid kan ik helaas niets over zeggen.
En over de warmte ook niet, hoewel het mij lijkt dat het wel in orde is. Verder is de kaart wel stil, geen overlast van e.d.

----Prestaties----

Ik heb de videokaart uiteraard meteen getest.
Met Battlefield 2 op high settings (niet max) haalde ik een constante framerate van 100. (fps lock 100). Alles bleef onder alle omstandigheden tijdens het spel soepel draaiden, en schoot nauwelijks onder de 100 uit.

FEAR heb ik op maximum settings gedraaid (1024/768 16xAF 8xAA) met een gemiddelde framerate 118. (stresstest) Dit spel draaide heerlijk op deze kaart, en speelde ook lekker op deze mooie settings.

HL2 draaide ook uitstekend op high settings, framerate van 150-200 gemiddeld.

En als laatst heb ik ook ontzettend veel de ETQW bta gespeeld (Enemy Territory Quakewars) Voor de mensen die dit spel later willen aanschaffen, dan zit je met deze kaart goed. Zelfs met de bta heb ik op high settings en 1024/768 een prima framerate (70-120 gem. outdoors)
Prima te spelen, en wordt met de full release waarschijnlijk alleen maar beter.

Verder heb ik nog een 3dmark03 test gedraaid, en scoorde ik 29600 punten.
*EDIT* Nu ook de test van 3dmark05 gedaan: 14052 punten.
*EDIT2* 3dmark 06 gedraaid en hierbij scoorde ik 8653 punten.
Dus:
3DMARK03: 29600 punten
3DMARK05: 14052 punten
3DMARK06: 8653 punten

Met een prijs van 276,00 euro vind ik dit een uitstekende kaart, met zeer goeie prestaties. Ik had niet verwacht dat hij een spel als fear op 100% maximum settings met gemak kon draaien, en is de kaar zijn geld ook zeker waard. Met 320 geheugen zit je denk ik voorlopig wel veilig, zolang je niet op asociaal hoge resoluties gaat spelen ;)

Heb jij ook een Club 3D GeForce 8800 GTS?

joa 3dmark06 score valt meen een beetje tegen in combinatie van de 6600 omdat ik zelf 9000 haal met een amd S939 X2 3800+ op 2,7 Ghz.
en dat hij niet in elke kast past vind ik ook een beetje gek, want hij is nog 1 a 2 cm korter als het mb, en ik heb nog nooit een kast gezien waar andere onderdelen over het moederbord uitkomen, en mensen die zo`n vga kopen hebben meestal een kast die groot genoeg is.
en over de koeling kan ik nog wat toevoegen (heb wel de MSI versie maar die is toch hetzelfde) hij blijft erg koel, met de fan op 60% (niet hoorbaar) wordt hij stressed max 65graden op op 80% (komt hij nog niet boven de rest uit) stressed max 55graden! dus je mag de 8800 wel een koele kikker noeme :Y)
* Kijkt naar zijn eigen kast en ziet HDD en DVD drive toch zeker 3 cm over het mb heen hangen*
Ik heb ook de MSI versie (OC versie wel). Logisch dat deze iets warmer wordt (in zware games tot 70). Toch valt de geluidsproductie tegen, hij is zeker luider dan mijn zalman cpu cooler. Wel een lekkere kaart van prestaties. :9~
Misschien als je nog wat 3dmark scores erbij zet. Van 05 of 06. 3dmark03 is een beetje oud. Maar verder aardige survey :)
goede survey man, idd alleen een paar 3DMark scores
toevoegen en je bent de man ;)
Btw ik wist niet eens dat ETQW al op een demo was,
dus ga snel even zoeken<dooei>en weg was Rev-anche

en terug was hij weer geen demo te vinden helaas misschien als je een link hebt, mag je hem mailen :(
Dat van ETQW is geen demo, maar een bta. Je had je er enige tijd geleden als team voor in kunnen schrijven. Het is dus een closed bta.

Over de 3dmarks, ik zal kijken of ik vanavond die andere 2 kan bemachtigen en draaien!

verwacht nog een update :)
Ok.
3dmark05 ook toegevoegd.
14052 punten.
Nu nog 2006 want daar gaat het toch om dacht ik ?
Dat 3dmark06 wat tegenvalt komt misschien omdat men gewend is dat de 6600 processor is overgelockt. die van mij is daarentegen nog gewoon op de standaard snelheid geclocked (2,4ghz)

Er valt gigantisch ver met deze proc. over te clocken, maar dit doe ik momenteel nog niet, omdat het nog niet nodig is.

Verder staat alle hardware op de standaard waarden.
Voor de BF2'ers onder ons met een leuke PC die meer kan dan 100 FPS

Druk ingame op: ~ linksbovenin je toetsenbord
Voer dan in: game.lockfps 999

Leuke review wil ook graag zo'n kaartje halen omdat ze nu goedkoper worden door de komst van de GT.