Specificaties 46" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE46C750 Review

mmx|IA 29 augustus 2011, 1.715 views

Samsung LE46C750

Pluspunten

• de 3D functie
  • full HD
  • 4 HDMI aansluitingen
  • pc mode
  • de prijs

Minpunten

• kleuren zijn in 2D mode soms een beetje grauw
  • de aansluitingen zijn naar achteren gericht
  • sommige brillen van samsung zijn niet compatabel met deze tv.

Inbrandgevoeligheid Score: 5

voorwoord
ik heb deze tv voornamelijk vanwege de 3D functie en natuurlijk de goede beeldkwaliteit gekocht.
na lang twijfelen en na vele reviews heb ik de knoop doorgehakt en ben ik voor de samsung le46C750 gegaan.
ik zat te twijfelen tussen de samsung en de LG LX6500, alleen veel reviews zeiden dat de LG erg veel last van crosstalk en input lag had.
daarom ben ik toch voor de samsung gegaan, en daar heb ik geen spijt van:D

Aansluitmogelijkheden
de aansluitmogelijkheden zijn erg goed, deze tv heeft maarliefst 4 HDMI aansluitingen.
dat maakt het mogelijk om je game console, pc, blu-ray speler en je digitale tuner allemaal tegelijk aan te sluiten!
verder beschikt deze tv over 2 antieke scart aansluitingen en 2 USB poorten.
ik zou echt geen scart aansluiting meer gebruiken op tv's die groter zijn dan 30".
ik heb op deze tv de tuner eens met scart aangesloten, het is gewoon lachwekkend hoe bijzonder slecht de kwaliteit van scart is, dan kan je letterlijk een wedstrijd pixels tellen doen:p

het enige nadeel van de aansluitingen vind ik dat de aansluitingen allemaal naar achteren zijn gericht.
hierdoor is het niet mogelijk om de tv strak tegen de muur te monteren.

Beeldkwaliteit
de beeldkwaliteit vind ik heel erg goed.
het is een hele verbetering tegenover mijn panasonic TX-P50C10E.
het beeld is veel scherper en veel vloeiender, dat komt er ook door doordat deze tv een frequentie van maarliefst 200HZ heeft.
zelfs een blu-ray met 24FPS gaat erg vloeiend.

ik vind alleen de kleuren een beetje grauw en nep.
het lijkt net of alle kleuren iets te licht zijn.
waarschijnlijk is dit wel te verhelpen door de instellingen wat aan te passen, alleen dat heb ik nog niet geprobeerd.
de kleuren waren bij mijn panasonic plasma tv veel beter. maar de kleuren van mijn pana waren echt fenomenaal (zoals we wel zijn gewend van panasonic).

ik ben wel weer erg onder de indruk van de zwart waarden.
zwart is echt zwart en niet van dat getinte grijs, dat is echt een groot pluspunt van deze tv.
de zwartwaarden van de samsung doen niets onder tegenover de zwartwaarden van de panasonic.

verder heb ik helemaal geen last van input lag, het word wel eens gezegd dat je een tv niet op je pc aan moet sluiten omdat je dan heel veel lag krijgt en dat het game plezier bederft.
dat is echt niet waar, als je de tv op pc mode zet dan is de input lag vrijwel helemaal weg en dan kan je lekker gamen;)

3D weergave
3D is een superleuke feature die ook op deze tv zit.
het is echt super vet, en ik heb nog helemaal geen crosstalk gezien!
ik heb erg veel reviews gelezen voordat ik deze tv kocht, en daar kwam erg vaak in terug dat deze tv regelmatig last zou hebben van crosstalk.

op deze foto kan je zien wat de bril doet,exit ziet er zonder bril net zo uit als options.
en als je dan die lijntjes aan de zijkant ook kan zien terwijl je de bril op hebt dan is er sprake van crosstalk.

sorrie dat de afbeelding niet helemaal scherp is, alleen die $#% camera zit iedere keer op de bril scherp te stellen.....

voor 3D heb je natuurlijk ook een 3D bril nodig.
bij mij werd er geen meegeleverd omdat ik een demo-model had, maar normaal gesproken word er een bril meegeleverd.
let wel op, je hebt een bril van de 2XXX serie nodig omdat deze tv uit 2010 komt! als je samsung 3D tv uit 2011 komt dan heb je een 3XXX serie bril nodig!
ik vind het erg slecht en lullig van samsung dat ze niet 1 bril maken die voor alle 3D tv's van samsung compatabel zijn.
ik heb deze fout ook gemaakt, en dat kost je weer geld....

je kan de 2XXX serie brillen herkennen door dat infra-rood zendertje aan de voorkant van de bril:
de 3XXX serie brillen werken met bluetooth, hiermee kunnen ze de brillen net weer wat lichter maken.

geluidskwaliteit
ik heb geen getraind oor, maar ik vind het eigenlijk best wel redelijk klinken.
er mist alleen wel wat bas, maar daar stoor ik me niet zo aan.
ik vind het reuze meevallen voor een LCD tv, ik had slechter verwacht.

conclusie
ik ben erg tevreden met deze tv, en ben blij dat ik voor de samsung ben gegaan.
de beeldkwaliteit is goed, de 3D is goed, en de speakers zijn in mijn ogen goed.
en met een prijskaartje van 900 euro (voor mij 700 euro omdat het een demo-model is) is het echt een goede koop.

kortom een blije HWIer:p

opmerkingen en vragen zijn natuurlijk altijd welkom!

de URL's van de foto's:

Heb jij ook een Samsung LE46C750?

Nette, duidelijke review. Ikzelf heb de LE40C750. Ben vooral blij met DLNA.

Een paar kleine opmerkingen:

Je plaatjes vallen compleet buiten het scherm.

Je zegt:
kortom een blije HWIer:p
Ik neem aan dat je Tweaker bedoelt? ;)
dankje!

bij mijn pc vallen de plaatjes ook helemaal buiten het scherm, maar mijn laptop past ze wel weer naar de goede grote aan?
ik weet niet precies hoe ik dit op kan lossen...

haha, ik heb deze review op HWI geschreven, vandaar een blije HWIer:P
@mars warrior, het is zeker een goede tv voor die prijs.

dat is vervelend, nou maar hopen dat de garantie nog geld.

@sux deluxe, ik denk niet dat deze tv nog goedkoper word, ik denk eerder dat hij binnenkort niet meer word verkocht en dat er een duurdere LED tv voor in de plaats komt.
deze tv is tenslotte al 1 jaar oud.
Voor die prijs heb je wel een goede tv hoor. Vorig jaar hebben wij er nog €1200 voor betaald, toen ook al vergeleken met de concurrentie een hele goede prijs.

De kleuren kun je calibreren met oa de waardes die hdtvtest.co.uk opgeeft. Scheelde bij ons behoorlijk veel.

Hoop wel dat die van jou het wat langer uithoudt, die van ons geeft nu gedeeltelijk sneeuw over het beeld. Wordt dus ff kijken wat de waarde is van de garantie ;)
Lijkt me wel een interessante TV om aan te schaffen, alleen de prijs is nog niet wat ik van plan was uit te geven. Misschien over enkele maanden.
Ik heb een LE32C530 met scart op mijn UPC dtv ontvanger aangesloten en ik vind het beeld prima. Alleen analoog wordt het minder.
ja, analoog is net zo bagger als scart.
niet doen op een nieuwe tv ;)

[Reactie gewijzigd door mmx|IA op 29 augustus 2011 13:42]