Acer Travelmate TM6463WLMib Review

Ikke_T. 23 juni 2007, laatste update op 31 mei 2009, 723 views

Acer Travelmate TM6463WLMib

Pluspunten

• aansluitmogelijkheden
  • batterijduur
  • prijs
  • beveiligingsmogelijkheden

Minpunten

• warmte- en geluidsproductie (zie tip!)
  • opstartduur
  • na 2 maand glanzende plekken op toetsenbord

Ik heb deze laptop nu in gebruik sinds maart, een kleine 2 maand dus, en van mij hoor je niets dan lof!
De Acer Travelmate 6463WLMib is een laptop met zeer veel aansluitmogelijkheden, zelfs een seiŽle poort is nog aanwezig. Verder ook veel opties zoals een geheugenkaartlezer, smartcardlezer, cardbus, webcam, trackpoint, vingerprintlezer, firewire... De laptop heeft ook een redelijk lange batterijduur, hij haalt met gemak 2,5u onder WindowsXP pro bij normaal gebruik.
De kwaliteit van de behuizing is, voor een acer althans, meer dan behoorlijk te noemen, voelt redelijk stevig aan, maar natuurlijk niet zoals kwaliteitsmerken, vooral niet aan het scherm. Het enige minpuntje is misschien dat de laptop erg traag opstart onder windows XP (ik denk door TPM beveiliging). De laptop is ook niet bepaald de stilste, de fan draait regelmatig en langdurig (oplossing: zie tip). Maar voor de rest een prima laptop voor een relatief lage prijs zou ik zo zeggen!

EDIT: we zijn inmiddels weer 2 weken verder, en er beginnen zich nu glanzende plekken te vertonen op alle toetsen door vrij intensief gebruik... Minpuntje voor de bouwkwaliteit, dit zou niet mogen na 2 maand. Mijn vorige laptop (Dell) had dit zelfs niet na 3 jaar.

TIP: Tenslotte nog een kleine tip die ik gebruikers wil meegeven: maak in de plaats van het Acer ePowerManagement gebruik van Notebook Hardware Control. 't Scheelt sowieso al redelijk veel, en als je de instellingen van de grafische kaart op balanced zet, draait de fan bijna nooit meer, de temperatuur is veel lager en gaat de batterij ruim drie kwartier langer mee, en dit zonder een merkbaar prestatieverschil! Ik doe met 1 volledig opgeladen batterij nu bijna 4 uur!

Heb jij ook een Acer Travelmate TM6463WLMib?