Toshiba Satellite L30-106 Review

HardSequencer 20 mei 2007, laatste update op 21 mei 2007, 801 views

Toshiba Satellite L30-106

Pluspunten

• dual-core CPU T2060 (1.6 GHZ)
  • stevige behuizing
  • moderne DVD brander
  • 1x 512MB 533 DDR2 geheugen (1 bankje vrij, tot 2GB uit te breiden)
  • simpel eenvouding strak design

Minpunten

• korte accuduur (max 1,5 uur)
  • weinig aansluitingen
  • ATI (shared) videochip 200M 64MB

Ik heb deze laptop voor een eenmalige Hemelvaartsdag aanbieding gekocht voor de prijs van 499 euro.

Daarom krijgt deze notebook voor mij het kopje "waar voor je geld".

Aangezien ik mijn workstation gebruik voor downloaden, gamen etc., was ik niet op zoek naar een "dikke" laptop.

Wat mij vooral opviel aan de notebook is het strakke design en de stevige behuizing. De aansluitingen zijn niet veel (1x VGA, 1x RJ45 + modem + 2x USB) maar genoeg voor waar ik hem voor gebruik (studie + werk).

Ik zal hem toch nog willen uitbreiden met 512MB geheugen want heb het gevoel dat Vista toch om meer geheugen snakt.

Wat ik ook een voordeel vind van dit model is dat er 1x 512MB geheugen in zit, dus 1 bankje vrij en uit te breiden met 2GB.

Al met al een goede prijs voor deze dual-core T2060 (2x 1.6 GHz) notebook.

Heb jij ook een Toshiba Satellite L30-106?

Toch snap ik eigenlijk niet wat e positief is aan een shared videokaart, is toch niks?
Inderdaad, zal meteen een "edit" uitvoeren.
ligt eraan wat je er mee doet en of je genoeg geheugin in je laptop hebt zitten. voor wat word en excel is shared geheugen echt niet erg. Dus voor deze doeleinden lijkt me het prima en daarnaast scheeld het ook wat engerie.