Specificaties 17,3" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N75SF-V2G-TZ046V Review

Gooo 27 augustus 2011, laatste update op 27 augustus 2011, 4.574 views

Asus N75SF-V2G-TZ046V

Pluspunten

• Het design
  • De snelheid
  • Stijlvol ingepakt
  • Driver cd

Minpunten

• 17.3 inch scherm, aan de grote kant (wel zelf voor gekozen)
  • Geen Windows cd

Ik schrijf deze review omdat ik toen mijn oog op de laptop viel geen reviews op internet maar ook niet om tweakers.net kon vinden. Vandaar dat ik deze korte maar duidelijk review ga schrijven zodat jullie deze mee kunnen nemen in de beoordeling voor de aanschaf van de prachtige laptop.

Doos en bijgeleverde spullen

Toen ik de doos zag vond ik hem aan de grote kant, maar natuurlijk weet ik dat de laptop zelf niet super groot is (immers 17.3 inch) dus ik verwachte wel een chique bekleding en vooral dat het er strak uit zag. Iets dat je mag verwachten van een laptop in deze prijs categorie.

Ik opende de doos en zag de laptop met daarnaast een vaag apparaatje, dit is een kleine externe bass box met daarbij een hoesje om hem ook mee te nemen, verder vond ik natuurlijk de accu en voedingskabel. Een handleiding en een cd met de drivers.

Mobiliteit

De laptop is rond de 3 kilo dus niet echt zwaar, ik heb zelf een speciale Targus rugzak voor 17 inch laptops waar hij prima in past en comfortabel mee is te vervoeren.

Het design

De laptop heeft een glanzende deksel wat er zeker mooi uit ziet met een zilveren rand, het scherm is redelijk dik maar voelt wel stevig aan. In de foto's die ik er bij ge upload heb kun je dat goed zien.

Het toetsenbord is grijs en comfortabel, ik ben gewend op een desktop te werken met een toetsenbord uit de Logitech G serie. Dus dat is wel even wennen.

Rondom het toetsenbord en de mousepad is het mat zwart, een verstandige keuze omdat als je aan het typen bent je armen rusten op de laptop en met mat zwart krijg geen vlekken en vlekken als je zweet wat je meestal wel bij glanzend zwart hebt.

Hardware
  • De laptop beschikt over een i7 2630QM processor van de 2e generatie i7 processoren.
  • Een nVIDIA GeForce GT555M die beschikt over 2GB geheugen (niet gedeeld).
  • 6GB RAM geheugen type: SO-DIMM DDR3-1333, wat uitbreidbaar is tot 8GB geheugen.
  • Een harde schijf van 500GB 5400rpm (deze ga ik zelf nog eens vervangen voor een SSD)
  • 2 USB 2.0 en USB 3.0 porten
  • Dikte: 3,93 cm
Beeldscherm
  • Schermdiagonaal: 17,3 inch
  • Schermdiagonaal: 17,3 inch
  • Resolutie: 1920 x 1080 pixels (Full HD)
  • Schermtype: TFT-LCD met LED-verlichting
  • Type beeldscherm: Glanzend
  • High Definition: Full HD (1080p)
Software
  • Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
  • Versie besturingssysteem: 64 bit
  • Taal besturingssysteem: Engels, Nederlands
Overige
  • Fabrieksgarantie: 2 jaar
  • Garantietype: Pick-up-and-return-garantieNaar de keuzehulp
  • Gebruik: Media & Entertainment (Zware toepassingen)

De prijs schommelt rond de 1000 euro. Ik vind de laptop het geld zeker waard.

Foto's

Algemene mening

Ik heb zeker geen spijt van de aankoop, ik ga hem voornamelijk gebruiken voor de ICT opleiding netwerkbeheer niveau 4 (MBO) waarbij we servers gaan virtualiseren en dus veel rekenkracht nodig hebben, dat heeft deze laptop zeker.

De laptop wordt ook niet warm omdat aan de linker kant een "uitlaatklep" voor de warme lucht heeft waardoor de laptop zelf niet warm/heet wordt. En daarnaast is de laptop heel stil.

Ik hoop dat deze review gewaardeerd wordt in de zin dat jullie er iets aan hebben, ik vond het wel zo vriendelijk om een review te schrijven over een product die ik zelf heb maar dus geen reviews over zijn.

Groetjes,
Goo

Heb jij ook een Asus N75SF-V2G-TZ046V?

Reviews door de redactie

Echt een top Laptop Heb hem zelf ook ;d
ik heb de K73 variant gekocht , en ga ook ICT netwerkbeheer doen:)
Oke nice. Meestal als ik een laptop koop ga ik eerst reviews bekijken maar die waren er nog helemaal niet dus dacht ik, ik kan wel eens een review schrijven. Daarmee help je immers ook andere mensen die een review zoeken om mee te laten wegen in de beslissing ;)
Krijg je bij de ''€999.99''-variant ook een bas erbij?
Ik dacht dat je dat alleen bij de iets duurdere variant kreeg (die van €1350).
bij alle varianten zal je een subwoofer krijgen ;d
Ik kreeg er gewoon een bas bij ;) Met hoesje om hem mee te nemen :P
Ooo dat is mooi!
Bedankt, zal het in december aanschaffen.
ASUS N75SF Unboxing/Pictures/Audio Test

hier zal je een unboxing vinden en audio test

natuurlijk een boel photo's
jammer dat het topic gesloten is. maar zie ik nu goed op de foto's dat er een 2de hdd in te zetten is ?
ik heb deze ook onlangs gekocht, was een actie bij mediamarkt waarbij je voor deze prijsklasse 120 euro terug kreeg heb em dus meegenomen voor 880 euro veruit de goedkoopst zelfs van de webshops.

ben er zeer tevreden over moet ik zeggen. heb alleen wel een paar kleine dingetjes die ik minder vind.

- alle aansluitingen zitten aan de rechterkant. van mij had de voeding en netwerk kabel aan de achterkant gemogen of verplaats worden naar de linkerkant.

- de voedingskabel stekker is mij te lang, dat had ook wel (zoals de sony vaio en anderen) wel met zo'n knik gemogen.

- de usb 3.0 en usb 2.0 hadden ze ook wel mogen omdraaien. 3.0 zit rechts onder 2.0 zit links boven.

gezien alle aansluitingen aan de rechterkant zitten is dit wel een geschikte laptop voor links handigen die een externe draadloze muis gebruiken, gezien links dus (op cdrom speler na) helemaal vrij is.

maar zoals ik zei zijn dit slechte kleine minpunten.

wat echt geweldig is hoe stil deze laptop is zelfs onder grote druk.
Is er plaats voor een 2de hard schijf in deze???
vroeg ik mij ook af, lijkt wel zo aan de hand van de foto's die ts gemaakt heeft in de link.
Aan het topic en de foto's van mc-elvin te zien wel, ik heb zelf de achterkant nog niet open gemaakt, ga ik nog wel doen. Ik ga er ook een SSD in zetten :) Want de HDD van 500GB 5400rpm is het enige zwakke onderdeel aan de laptop.