Steelseries Qck Review
Algemeen Deze muismat is behoorlijk goedkoop, en enorm glad. Er staat dat hij voor lowsense gamers is, maar geloof me: Ook hisens gaat PRIMA met dit ding. Voordelen van de muismat zijn dat je hem kunt uitkloppen (omdat hij van stof is), hij totaal NIET slipt (de gehele onderkant is van antislip), dat de muis niet slijt aan de onderkant, en je dus ook geen 'skatez' oid nodig hebt, en natuurlijk dat hij enorm stevig is. Grote nadelen zijn toch wel dat hij nu, na iets meer dan een jaar vrij intensief gebruik, niet meer mooi zwart is, maar wat lichte vlekken heeft op de plaatsen waar ik veel 'muis'. Vormgeving Mooi vierkant matje, met goede ronde hoeken. Door de ronde hoeken krullen ze niet op, wat slim is. Het kon wat spannender,...
Pluspunten
Glad Stevig Goedkoop Zacht Zuinig met muizen Ronde hoeken (toekomstgericht)
Minpunten
Zwarte stof wordt na verloop van tijd op sommige plaatsen iets lichter Toch wel vrij 'saai' ontwerp
Eindoordeel
Deze muismat is behoorlijk goedkoop, en enorm glad. Er staat dat hij voor lowsense gamers is, maar geloof me: Ook hisens gaat PRIMA met dit ding.
Voordelen van de muismat zijn dat je hem kunt uitkloppen (omdat hij van stof is), hij totaal NIET slipt (de gehele onderkant is van antislip), dat de muis niet slijt aan de onderkant, en je dus ook geen 'skatez' oid nodig hebt, en natuurlijk dat hij enorm stevig is.
Grote nadelen zijn toch wel dat hij nu, na iets meer dan een jaar vrij intensief gebruik, niet meer mooi zwart is, maar wat lichte vlekken heeft op de plaatsen waar ik veel 'muis'.
Vormgeving
Mooi vierkant matje, met goede ronde hoeken. Door de ronde hoeken krullen ze niet op, wat slim is. Het kon wat spannender, maar weinig op aan te merken verder. Dit is toch wel heel subjectief
Prijs
Was voor een eurootje of 13 en een zooi goede reviews een prima keuze, zo leek het. En terecht, dat is het ook. Mijn broertje heeft pas toevallig voor €10 een eyepad van corepad gehaald, maar deze is toch iets kleiner, een stuk dunner, en heeft door de vreemde manier van oprollen in de doos na 3 weken nog steeds een klein vouwtje in de linker rand. Ook zijn twee hoeken niet rond, wat na verloop van tijd een groot nadeel kan vormen.
Voor drie euro meer (en nu kun je ze zelfs al voor €7,50 krijgen) is dit toch een e-norm goede keuze
Update 13-07-2007:
Vandaag, na de QcK een maand of 15 intensief gebruikt te hebben, is de plaats waar mijn pos ALTIJD ligt begonnen zichzelf te ontleden. Ik ga hier geen puntjes voor aftrekken, voor nog geen euro per maand, wat neer komt op nog geen cent per uur, vind ik het totaal NIET erg
Vanavond even kijken of de letters verwijderd kunnen worden zonder schade achter te laten; in dat geval draai ik de mat een graadje of 180, en kan hij als het goed is nog wel een jaar mee
Nog een update: Wanneer alle vier de kanten losraken kun je hem ook nog bijknippen met een simpele schaar. Is 'ie niet zo netjes meer, maar hij werkt er niet minder op. Over anderhalf jaar maar eens een ander kopen denk ik...
Reacties (15)
Ik heb een optiche muis en die doet het best op mijn bureau ?
Heeft iemand een voordelen/nadelen lijstje?
Echter, hier een aantal redenen om een muismat te gebruiken:
- Je bureau gaat niet krassen
- Je muis slijt niet
- Je hebt altijd en overal dezelfde ondergrond, ook op LAN's, je hoeft dus niet aan die tuintafel te wennen.
- Het is gewoon superglad
- Het is lekker voor je hand (lekker zacht)
- etc.
Er zijn inderdaad mensen die liever zonder werken, maar ik heb het toch nog steeds liever met, net als veel andere gamers (waar de muis cruciaal is).
Anyway, het is nogal persoonlijk.
Als je met een muis op een bureau veel heen en weer beweegt komen er lelijke krassen op het bureau en de voetjes van de muis slijten snel af zodat de muis stroever reageert.
Ik heb de Steelpad QCK en QCK+ ook heel lang uitgeprobeerd met diverse spellen en bij het surfen. Voor gamen vind ik het net iets te stroef. Steelpad S&S is heel goed, maar slijt snel.
Op dit moment heb ik een Qpad Low sensitivity met Logitech MX518 en Hyperglides. Tot nu toe vind iedereen die met mijn muis en muismat hebben gespeeld de combinatie zeer prettig, het voelt alsof de muis zweeft.
Zelfs mensen die geen muismat gebruiken vinden het prettig.
Dit is een review van de QcK, geen betoog tegen/voor muismatten
Zoals je zegt de plek waar de muis veel zit begint nu meerendeels 'wit' te worden. De design is ook saai maar goed, het een muismat....xD.
Daarnaast je kan de muismat ook gewoon wassen, er waren een aantal vlekken opgekomen (NEEEEEEEEH!! niet dat) en kon hem gewoon onder de warme kraan wassen en ff op de verwarming drogen, geen enkel probleem.
Het enige wat wel rot begint te worden is de afwerking aan de zijkant. Het begin nu hier en daar wat los te komen.
Maar ik denk dat ik er zeker nog wel een jaar aan bij kan plakken voordat de muismat het echt begint te begeven (ik had er toendertijd iets van 20 euro voor neergelegd).
Je reageert op een veel bezochte website, wees er dan ook bewust van dat je reactie door heel veel mensen gelezen gaat worden. Een klein beetje zorg en aandacht is dan toch niet teveel gevraagd?
Typefoutjes moet kunnen maar dit gaat werkelijk nergens meer over...
zwart - super zacht.. met futuristisch ronde hoeken (zoals ze al decenia lang verkocht worden)
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 17:58]
wat me wel opviel was dat er elke x een beetje poeder op de plek lag waar men muis gebruikt werd , was dus gewoon de lak die sleet van me buroblad .
raad dan ook gewoon een matje aan heb zelf Qpad en dan het middel formaat die is al groot zat.
na 3 jaartjes kun je toch merken dat het minder word .
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/154493/Moderat_ii.png?f=community)
/u/218347/Untitled-2.png?f=community)
:strip_exif()/u/73367/jd1.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/83849/pat1.jpg?f=community)