Steelseries Qck Review

bnbaz 7 januari 2008, 3.744 views

Steelseries Qck

Pluspunten

• Glad
  • Stevig
  • Goedkoop
  • Zacht
  • Zuinig met muizen
  • Ronde hoeken (toekomstgericht)

Minpunten

• Zwarte stof wordt na verloop van tijd op sommige plaatsen iets lichter
  • Toch wel vrij 'saai' ontwerp

Algemeen
Deze muismat is behoorlijk goedkoop, en enorm glad. Er staat dat hij voor lowsense gamers is, maar geloof me: Ook hisens gaat PRIMA met dit ding.
Voordelen van de muismat zijn dat je hem kunt uitkloppen (omdat hij van stof is), hij totaal NIET slipt (de gehele onderkant is van antislip), dat de muis niet slijt aan de onderkant, en je dus ook geen 'skatez' oid nodig hebt, en natuurlijk dat hij enorm stevig is.
Grote nadelen zijn toch wel dat hij nu, na iets meer dan een jaar vrij intensief gebruik, niet meer mooi zwart is, maar wat lichte vlekken heeft op de plaatsen waar ik veel 'muis'.

Vormgeving
Mooi vierkant matje, met goede ronde hoeken. Door de ronde hoeken krullen ze niet op, wat slim is. Het kon wat spannender, maar weinig op aan te merken verder. Dit is toch wel heel subjectief ;)

Was voor een eurootje of 13 en een zooi goede reviews een prima keuze, zo leek het. En terecht, dat is het ook. Mijn broertje heeft pas toevallig voor 10 een eyepad van corepad gehaald, maar deze is toch iets kleiner, een stuk dunner, en heeft door de vreemde manier van oprollen in de doos na 3 weken nog steeds een klein vouwtje in de linker rand. Ook zijn twee hoeken niet rond, wat na verloop van tijd een groot nadeel kan vormen.
Voor drie euro meer (en nu kun je ze zelfs al voor 7,50 krijgen) is dit toch een e-norm goede keuze ;)

Update 13-07-2007:

Vandaag, na de QcK een maand of 15 intensief gebruikt te hebben, is de plaats waar mijn pos ALTIJD ligt begonnen zichzelf te ontleden. Ik ga hier geen puntjes voor aftrekken, voor nog geen euro per maand, wat neer komt op nog geen cent per uur, vind ik het totaal NIET erg :+
Vanavond even kijken of de letters verwijderd kunnen worden zonder schade achter te laten; in dat geval draai ik de mat een graadje of 180, en kan hij als het goed is nog wel een jaar mee :P

Nog een update: Wanneer alle vier de kanten losraken kun je hem ook nog bijknippen met een simpele schaar. Is 'ie niet zo netjes meer, maar hij werkt er niet minder op. Over anderhalf jaar maar eens een ander kopen denk ik... :Y)

Heb jij ook een Steelseries Qck?

Waarom zou ik zowiso zo'n ding kopen?
Ik heb een optiche muis en die doet het best op mijn bureau ?

Heeft iemand een voordelen/nadelen lijstje?
De meeste mensen hebben wel een optische muis hoor, ik ook, zoals je in de review kunt zien.

Echter, hier een aantal redenen om een muismat te gebruiken:
- Je bureau gaat niet krassen
- Je muis slijt niet
- Je hebt altijd en overal dezelfde ondergrond, ook op LAN's, je hoeft dus niet aan die tuintafel te wennen.
- Het is gewoon superglad
- Het is lekker voor je hand (lekker zacht)
- etc.

Er zijn inderdaad mensen die liever zonder werken, maar ik heb het toch nog steeds liever met, net als veel andere gamers (waar de muis cruciaal is). :)

Anyway, het is nogal persoonlijk.
Inderdaad het is wat je gewend bent.
Als je met een muis op een bureau veel heen en weer beweegt komen er lelijke krassen op het bureau en de voetjes van de muis slijten snel af zodat de muis stroever reageert.

Ik heb de Steelpad QCK en QCK+ ook heel lang uitgeprobeerd met diverse spellen en bij het surfen. Voor gamen vind ik het net iets te stroef. Steelpad S&S is heel goed, maar slijt snel.
Op dit moment heb ik een Qpad Low sensitivity met Logitech MX518 en Hyperglides. Tot nu toe vind iedereen die met mijn muis en muismat hebben gespeeld de combinatie zeer prettig, het voelt alsof de muis zweeft.
Zelfs mensen die geen muismat gebruiken vinden het prettig.
ik gebruik een G5 op mijn bureau en ik zie inderdaad wat krasjes op de 'Polytetrafluoroethylene' voetjes, maar echt slijten doen ze niet.
Dus?

Dit is een review van de QcK, geen betoog tegen/voor muismatten :Y)
noem het gewoon teflon :P
het ging erover bij zeroozer of het wel nuttig was, daarmee die reactie :)
Ik heb deze muismat 2 jaar geleden op de HCC beurs gekocht. Ik gebruik de muismat nog steeds.

Zoals je zegt de plek waar de muis veel zit begint nu meerendeels 'wit' te worden. De design is ook saai maar goed, het een muismat....xD.

Daarnaast je kan de muismat ook gewoon wassen, er waren een aantal vlekken opgekomen (NEEEEEEEEH!! niet dat) en kon hem gewoon onder de warme kraan wassen en ff op de verwarming drogen, geen enkel probleem.

Het enige wat wel rot begint te worden is de afwerking aan de zijkant. Het begin nu hier en daar wat los te komen.

Maar ik denk dat ik er zeker nog wel een jaar aan bij kan plakken voordat de muismat het echt begint te begeven (ik had er toendertijd iets van 20 euro voor neergelegd).
ikke heb zon razer proseries ofzo i svan aluminium, best geil ding maar als er wat stof tss zit is krasse enzo. en is kouder voor je hand. ook pak duurder dan deze, mss haddik ook beter dez egenomen :p
Goed, je ben een heel stuk jonger dan mij, maar alsjeblieft... Is dit tegenwoordig de manier om een reactie op te stellen? Dit heeft volgens mij niets met dyslectie o.i.d. te maken, maar pure gemakzucht!

Je reageert op een veel bezochte website, wees er dan ook bewust van dat je reactie door heel veel mensen gelezen gaat worden. Een klein beetje zorg en aandacht is dan toch niet teveel gevraagd?

Typefoutjes moet kunnen maar dit gaat werkelijk nergens meer over...
Diezelfde muismatten koop ik bij de bruna voor 1,25euro per stuk :+

zwart - super zacht.. met futuristisch ronde hoeken (zoals ze al decenia lang verkocht worden)

[Reactie gewijzigd door Xan|IA2 op 4 november 2007 17:02]

Die zijn eigenlijk toch wel heel anders, ik heb ze ook gevoeld, ze zijn veel dunner en de toplaag voelt imo een stuk minder prettig aan.
ik heb ook poosjes geen muismat gebruikt en had niet echt last van dat men muis slijtage kreeg ,
wat me wel opviel was dat er elke x een beetje poeder op de plek lag waar men muis gebruikt werd , was dus gewoon de lak die sleet van me buroblad .

raad dan ook gewoon een matje aan heb zelf Qpad en dan het middel formaat die is al groot zat.
na 3 jaartjes kun je toch merken dat het minder word .
Ik vind deze mat persoonlijk echt veel te stroef glijden in combinatie met een Steelseries Kinzu muis met Corepad telfon mouse feet eronder nota bene. Ik zocht een wat grotere en plattere muismat dan mijn huidige FUNC surface1030 die ik al weer jaren gebruik en dacht met deze mat een relatief goedkope vervanger te hebben gevonden maar ik heb deze Steelseries Qck maar snel weer teruggestuurd.