Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE32C630 Zwart Review

Vincm 26 augustus 2011, 358 views

Samsung LE32C630 Zwart

Pluspunten

• 100 hz clear motion.
  • DLNA, aansluiten op je netwerk.
  • Makkelijk updaten via internet.

Minpunten

• Soms lijkt 100 hz niet gehaald te worden.
  • Interface (bladeren) kan sneller.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb deze TV nu ongeveer een jaar in huis en ben er erg tevreden over. Ik had hem bij de Mediamarkt voor een achteraf iets te hoge prijs gekocht (550 euro volgens mij), maar binnen een kwestie van 3 maanden zag ik Tv's met dezelfde specs voor lagere prijzen. Maar, dat is natuurlijk niet Samsung's schuld ;)

Ik heb de TV uitgepbroeerd met een CI+ module. Dit werkt redelijk simpel en scheelt je een extra AB, maar het zappen gaat vrij traag, 2 tot 3 seconden is geen uitzondering. Bij mijn ouders, die de interactieve HD recorder van Ziggo gebruiken, gebeurd het zappen op het kastje en niet op de TV waardoor het een stuk sneller werkt. Ik krijg binnenkort ook de interactieve HD recorder en rond dezelfde tijd komen veel zender in HD beschikbaar, dus kan niet wachten.

Het grootste voordeel van de TV vind ik DLNA: je sluit hem aan op je router en als je een NAS hebt, verschijnt deze automatisch in de TV als beschikbaar medium. Je kiest of je video of audio wilt bladeren, kiest je serie of film en kijken maar. Als je op je PC een Samsung' programma installeert, kan je instellen welke mappen gedeeld moeten worden van je PC waar je vervolgens in kan bladeren vanaf de TV. De interface van de TV had wel iets sneller gemogen, maar wellicht dat dat met nieuwe firmware opgelost wordt. Overigens kan je de firmware heel makkelijk downloaden als-ie op je router aangesloten is, je hoeft dan niet moeilijk te doen met een USB stick en de juiste firmware opzoeken.

Er zitten 2 USB aansluitingen op waardoor je een externe harde schijf die een stroom-USB en data-USB kabel heeft ook aan kan sluiten. Uiteraard getest met een paar HD filmpjes (clips). Wat me opviel is dat er soms sprake is van 50 hz in plaats van 100 hz als er je een 'druk' bewegend beeld hebt met veel verschillende kleuren en contrasten. Ik weet niet of dat aan de TV ligt, of dat de bandbreedte van USB > TV en Netwerk > TV te klein is.

Opstarten gaat snel genoeg, binnen 4 seconden heb je beeld. Het design is strak, er zitten rechtsonderin een paar knoppen (aan/uit, volume, zappen) maar dit zitten n het glas, en het icoon zit er hl licht op. Pas na een maand in gebruik merkte ik pas dat die knoppen er zaten!

Heb jij ook een Samsung LE32C630 Zwart?