Canon Pixma MX885 Review

lorenzmichels 25 augustus 2011, laatste update op 25 augustus 2011, 1.693 views

Canon Pixma MX885

Pluspunten

• goede ADF
  • goede afdruk kwaliteit
  • goede scan kwaliteit
  • prettige bediening
  • goede drivers en software
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• geen CD print mogelijkheid
  • vrij groot apparaat (maar door wifi hoeft hij niet per-sť bij de computer te staan)

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Na jarenlange ervaring met de Canon MP830, kan ik zeggen dat de MX885 minstens zo goed is. En ik denk de papierhandling sterk verbeterd is. De ADF van mijn oude MP830 heeft eigenlijk nooit fatsoenlijk dienst gedaan. De ADF van de MX885 doet wat hij moet doen, velletje voor velletje pakken en netjes scannen of kopiŽren. Eventueel dubbelzijdig als je dat wil. De MX885 heeft helaas geen mogelijkheid om direct op CD's af te drukken wat de MP830 wel had. De MX885 heeft daarentegen wel WIFI toegang. Daardoor is het heel erg gemakkelijk om met alle laptops in huis en zelfs met de android telefoon te printen en te scannen. De footprint van is iets kleiner dan de MP830 (met name in de breedte). En hij is minder hoog. Tot slot vind ik hem qua uiterlijk veel mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Heb jij ook een Canon Pixma MX885?

Hij is Inderdaad vrij groot heb ik begrepen, maar weet je toevallig ook hoe groot deze precies is in bedrijf (dwz met de tray voor papieruitvoer uitgeklapt) ?
In de specificaties zie ik 491mm( B ) x 448mm( D ) x 294mm( H ) staan, maar dat is (neem ik aan) met deze tray dicht geklapt?
(De kast waarin hij zou moeten komen te staan is namelijk maar van beperkte diepte.. :/ .)

[Reactie gewijzigd door Randal op 31 augustus 2011 17:48]

Inmiddels al bekend? :P
Hi, ik moet ook mijn MP 830 vervangen en dacht ook aan dit model.

Wat ik graag wilde weten is of de scan en print kwaliteit volgens jou ook zijn verbeterd of gelijk gebleven.

Volgens de specs is het apparaat in ieder geval langzamer met scannen en printen en is de scanresolutie (softwarematig) ook minder.
Dat laatste hoeft denk geen probleem te zijn indien de gebruikte algoritmes verbeterd zijn, dus hoor graag je ervaring op dit vlak.