Specificaties 2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung E900 Zwart Review

xXRazorWireXx 25 augustus 2011, 561 views

Samsung E900 Zwart

Pluspunten

• Kan tegen een stootje.
  • Accu gaat lang mee.
  • Strak design.
  • Gaat lang mee.

Minpunten

• Soft-touch toetsen is voor veel mensen wennen.
  • Er komt na verloop van tijd veel stof in te zitten.
  • Scherm is krasgevoelig.

Ik heb deze mobiel inmiddels ruim 3,5 jaar. Al die tijd heeft hij nooit serieuze problemen gehad. Ik ben iemand die redelijk zuinig met z'n spullen omgaat, maar ook voor mensen die wat minder netjes met hun mobiel omgaan, is deze mobiel een goede keus.

De functies op deze mobiel zijn ongeveer hetzelfde als je op elke mobiel uit die tijd kon verwachten: een 2 megapixel camera, rekenmachine, stopwatch, valuta omrekenen enz. Echt veel bijzonders is het niet.

Het bereik van deze mobiel is absoluut goed te noemen. Ik heb alleen sinds ik een andere provider heb minder goede ontvangst, dus met de telefoon is niets aan de hand.

Over de accuduur ben ik redelijk tevreden. Na 3,5 jaar gaat de accu nog ongeveer een week mee, nadat die volledig is opgeladen. Dan doe ik niets anders dan ermee bellen en sms'en.

Het gebruiksgemak. Ja, dat was voor mij even wennen. De soft-touch toetsen die er op zitten zijn heel gevoelig. Je drukt ze makkelijk te snel in. Dat kan vervelend zijn als je midden in een sms bezig bent. Gelukkig is het echt alleen een kwestie van wennen en zullen er weinig problemen door ontstaan.

De vormgeving van deze mobiel vind ik erg mooi. Het is een mooi strak design. Dit design komt het beste uit als je het zwarte model van de E900 hebt. (Dat is tenminste mijn mening.)

De bouwkwaliteit is goed. Het enige wat echt beter had gekunt is de krasbestendigheid van het scherm.

De betrouwbaarheid van deze mobiel is erg goed. Het feit dat ik hem al 3,5 jaar zonder kuren gebruik, spreekt voor zich.

Hoewel er tegenwoordig camera's met 10 megapixel op mobieltjes zitten, is de opnamekwaliteit van 2 megapixel best goed. Bij weinig licht worden de foto's erg wazig, maar met goed licht en een vaste hand, krijg je erg mooie foto's. Geluid opnemen is een ander verhaal, daarbij moet er goed op gelet worden dat er echt in het microfoontje gesproken wordt.

Mocht je nu nog een E900 kopen, dan is de prijs/kwaliteit verhouding waarschijnlijk heel goed. Ik heb hem destijds nieuw gekocht en het was toen een model van één jaar oud. Nu kost hij op marktplaats of pricewatch waarschijnlijk nog maar een paar tientjes.

Heb jij ook een Samsung E900 Zwart?

Nadeel van de E900 vond ik de buggy software eigenlijk, al moet ik er wel bij zeggen dat ik het toestel kocht toen die net uit was. Er was bijvoorbeeld een bepaalde handeling met de MP3 speler die er keer op keer voor zorgde dat de vergrendeling van het toestel niet meer werkte. Als je hem dan dicht schoof bleven de toetsen gewoon actief. Wat het precies was weet ik niet meer, maar ik geloof dat je het toestel open schoof, de MP3 speler startte via het knopje aan de zijkant, het toestel weer dicht schoof en vervolgens de MP3 speler uit zette ofzo. NA het gebruik van die speler had ik redelijk vaak last van hoge rekeningen omdat er weer een voicemail volgeluld was terwijl het toestel in mijn zak zat.
Oh, dat vind ik wel apart. Deze kuren heb ik nooit gehad.
Ik vind het vreemd dat mensen nog reviews schrijven over telefoons van ruim 5 jaar oud, ik heb er geen problemen mee maar je hebt er gewoon vrij weinig aan, in de Pricewatch staat die al lang niet meer (sinds woensdag 25 november 2009). Verder heb je nu voor een paar tientjes een Samsung Star/LG Cookie wat voor de meeste tieners wat aantrekkelijker is. ;)