Jabra Clipper Bluetooth Stereo Headset Zwart Review

MarkTi 24 augustus 2011, laatste update op 24 augustus 2011, 1.245 views

Jabra Clipper Bluetooth Stereo Headset Zwart

Pluspunten

• lange accuduur
  • confortabele oordopjes
  • goede geluidskwaliteit

Minpunten

• opnemen telefoon niet mogelijk
  • soms slecht bereik

Opnamekwaliteit Score: 3
De Jabra Clipper is een prettige compacte bluetooth headset.
Ik gebruik hem vooral als koptelefoon in combinatie met mijn Blackberry Bold 9700.

Na het pairen van de headset met mijn telefoon wordt deze herkend als handsfree set, koptelefoon en av bediening.

Door op de headset op de hoofdknop te drukken, wordt de mediaspeler opgestart. Je kunt vanaf de headset een volgend/vorig nummer selecteren en het volume bedienen.

De oordopjes(in-ear) zitten prettig in mijn oor. De geluidskwaliteit is goed.

Het voordeel vind ik dat je een standaard 3,5 mm jack plug kunt aansluiten, waardoor je eventueel ook andere oordopjes (of een kabeltje naar je versterker) kunt gebruiken.

Een nadeel vind ik dat als je gebeld wordt, je op je telefoon moet opnemen. Hiervoor kan je helaas niet de hoofdknop gebruiken (de mediaspeler wordt dan opgestart).

Het bereik van de headset lijkt soms wat beperkt. Als ik mijn telefoon tijdens het fietsen onderin mijn rugzak heb zitten, komt het soms voor dat het geluid af en toe wegvalt. Maar dat komt denk ik omdat de batterij dan bijna leeg is.

De accuduur is goed, met een gebruik van ca 2 uur per dag hoef ik hem slechts 1 keer in de 1, 5 week op te laden.

Heb jij ook een Jabra Clipper Bluetooth Stereo Headset Zwart?

Ik heb de Jabra Clipper ook maar heeft nu voorgoed verlof gekregen doordat de jack plug aansluiting problemen begon te geven (wegvallen van 1 kanaal) en omdat de klem zeer onhandig en beperkt is want past slechts op bijvoorbeeld een dun overhemd.
Voor mij was voorts een negatieve eigenschap dat het signaal af en toe hapert. Wat jij ook al aangeeft.
Geluidskwaliteit van de doppen vond ik ronduit slecht ook na inspelen. Ik had er 'n paar in ear doppen voor gehaald die beter zijn.
De bediening is als je het 1 maal door hebt prettig.
Opnemen van de telefoon is overigens wel mogelijk..!!

Vanwege de irritante clip heb ik er nu 1 met een klem namelijk de Sony Erisson MW600. De klem, zo'n knijper, is veelzijdiger want kan ook op dikkere kleding worden gebruikt.
Op de SE zit bovendien een displaytje op waarop de caller-id en (mp3) tag te zien zijn. Dat is slechts een gimmick want in de praktijk gebruik ik dat op de fiets niet.

In prijs zijn de Jabra en de SE vrijwel gelijk. De geringe meerprijs van de SE is het wat mij betreft wel waard.

Ik gebruikte het overigens op een HTC Desire HD