Silentmaxx ST-11 Review

jubeth 18 mei 2007, laatste update op 19 mei 2007, 634 views

Silentmaxx ST-11

Pluspunten

• De voorkant heeft een boeiend deurtje, die met een soort hydrolische aandrijving open schuift. Maar om eerlijk te zijn is die alleen maar irritant, omdat de power-knop er achter verstopt zit. Je moet dus altijd wachten tot 'ie klaar is met openschuiven, eer je de power in kunt drukken.
  • Ik kan met de beste wil van de wereld weinig positiefs melden over deze kast. De kleur misschien? En de pootjes zijn stevig en handig draaibaar.

Minpunten

• De harddisk-ophanging is ronduit slecht te noemen. Te weinig ruimte voor fatsoenlijke koeling, kunnen amper 2 HD's in. Als je er 3 in wilt hebben, moet de floppy er sowieso niet meer bij, en mag je hopen dat je HD's niet aan de dikke kant zijn, of niet te heet worden.
  • Ik heb hier ook een Chieftec Red Dragon, dat ding is niet alleen goedkoper, de harddiskophanging, bevestiging en ruimte zijn een verademing t.o.v. deze Silentmaxx.
  • Nu is er met deze harddiskophanging nog eens iets vreemds; het zaakje zit zo stevig vast aan het metaal van de kast, dat de hele kast meetrilt met de disks. En als je pech hebt, ontstaan er zelfs vervelende golven in de zoemende frequenties veroorzaakt door verschillende types disk.
  • Natuurlijk is dat bij mij het geval.
  • Onbegrijpelijk dat men harddisks niet verend weet op te hangen in zo'n kast, met rubber tussen de behuizing en het HD-hok.
  • Als je van mij een tip wilt hebben: Trap er niet in. Zwaar overgewaardeerd merk. Dit zijn helemaal geen geweldig stille kasten. Zeker niet voor deze prijs. Koop een stevige Chieftec, en plak daar zelf wat schuim in. Heb je zo een beter product.

Sorry, maar wat een rip-off. Ik heb deze kast gekocht omdat ik hoopte een stillere machine te krijgen dan ik had. In plaats ervan is het een kast die een paar irritante toontjes genereert, waarschijnlijk omdat 'ie van binnen zo volgepakt is met schuim dat er veel meer koeling nodig is. De fans die normaliter, in de vorige kast, niets hoefden te doen, staan nu *altijd* te draaien.

Nog een nadeel: Lastig te lezen, amateuristisch afgedrukte alleen duitstalige(!) info erbij (en nogal karig at that).

Wat stukkies metaal die niet eens zo goed van kwaliteit zijn. Stukkies plastic die ik veel beter aantref bij bijv. Chieftec of Asus barebones. En het schuim aan de zijkant drukt mijn Asus silent koeling veel te hard in, dus uit het schuim heb ik een deel weg moeten snijden om de videokaart nog wat koeling te kunnen geven.

Met de ruimte voor de voeding was ook iets mis. Eigenlijk ofwel te klein aan 1 kant, ofwel te ruim aan de andere. Beetje onzinnig, en natuurlijk zonder uitleg of advies in de documentatie die al miste.

Heb jij ook een Silentmaxx ST-11?

Ja, ik meld me... :)
Maar deze survey gaat, als ik het goed heb, over de Silentmaxx ST-11, waar die van mij gaat over de Silentmaxx ST-11 PRO!

Dus niet zo'n vreemd hydraulisch (?) deurtje, genoeg ruimte voor de voeding en grafische kaart...

Gebouwd van aluminium, dus redelijk licht. Wel een nadeel dat ik ondertussen gevonden heb: het uitklapbare zijdeurtje is door het gebruik enigszins verbogen. Niet de allerstevigste kast dus.

Ook is er volgens mij in de PRO meer ruimte voor harde schijven en fans, maar de ST-11 heb ik nog niet live kunnen zien. Zo te horen heb ik er niets aan gemist...
Dat bedoel ik, het is echt helemaal niet wat je verwacht voor dat geld: Goedkoop slap materiaal. Zo'n klapdeurtje heeft die Chieftec ook, en dat ding is niet stuk te krijgen. Heb ik al jaren, hang er regelmatig met mijn voet op. Niks stuk aan. Solide spul, vergeleken met de thermoplast die Silentmaxx gebruikt.
Hahaha, nou ik heb in ieder geval genoten van je review, en zal niet snel een silentmaxx kast kopen

thx :)

edit: misschien even overleggen met deze persoon. Hij (zij?) is in ieder geval ietwat positiever :)