Sitecom Wireless Dualband USB Adapter WL-329 Review

Sircuri 24 augustus 2011, laatste update op 24 augustus 2011, 905 views

Sitecom Wireless Dualband USB Adapter WL-329

Pluspunten

• Dongle is snel geinstalleerd door de geleverde cd en ook op de website was de driver snel gevonden

Minpunten

• Bereik is slecht. Interne netwerkkaart van laptop heeft vele malen beter bereik.
  • Dongle is groot en steekt dus ver uit je laptop.

Heb sinds kort een Sitecom Wireless Router 300N (waar deze dongle bij zit) geinstalleerd en heb met mijn laptop volledig (Excellent) bereik als ik gebruik maak van de interne Wifi-card. Met de dongle heb ik dan een slecht (Poor) bereik. Beide opereren dan op de 5 GHz band.
Door deze bevinding komen de beoordelingen voor wat betreft Prestatie en Bereik, Betrouwbaarheid en stabiliteit en Compatibiliteit laag uit. De reden dat ik Compatibiliteit zo'n lage score geef is omdat naar mijn idee juist de dongle die geleverd wordt bij zo'n router toch uitstekend zou moeten functioneren.

Verder zou het prettig zijn als de drivers op de dongle zelf zouden staan zoals je vaak ziet bij USB Broadband modems van telefoon providers. De driver was uiteraard bijgesloten op cd en de laptop zonder CD-drive, was deze ook zeer vlot gevonden op de website van Sitecom.

Heb jij ook een Sitecom Wireless Dualband USB Adapter WL-329?

Ik heb zelf een WL-349 die erg goed bevalt tot nu toe, kijkende naar het typenr lijkt jouw dongle een oud model te zijn.
De WL-349 is een 150N USB adapter. De WL-329 is een 300N USB adapter, die ook nog eens op 5GHz werkt. Twee verschillende producten dus. De een is niet de opvolger van de ander.