Seagate Momentus ST95005620AS, 500GB Review

Wolfos 14 oktober 2011, laatste update op 14 oktober 2011, 1.138 views

Seagate Momentus ST95005620AS, 500GB

Pluspunten

• Goede snelheid, en toch goede opslagruimte voor een mooie prijs.

Minpunten

• Kan niet updaten onder Mac OS-X

Ik heb hem sinds een paar weken, en hij word gebruikt in een MacBook 13" unibody aluminum.
Hij is aangeschaft vanwege gebrek aan ruimte op mijn oude schijf.

In vergelijking met de vorige Samsung schijf maakt hij ontzettend veel herrie, maar dat is te verwachten op 7200RPM. Wel is hij natuurlijk veel sneller, en dat merk je. Vooral bij boot, want bij mijn ongeloofelijk bloated installatie van ondertussen 2 of 3 jaar oud boot hij in zo ongeveer 50 seconden.

Ik heb gehoord dat updates problemen veroorzaken, dus dat heb ik niet geprobeerd, maar tot nu toe werkt hij perfect.

EDIT (14 Oktober 2011):
Goed, na een paar maanden ermee werken valt het geluid reuze mee. De bootsnelheid is ondertussen gereduceerd naar ongeveer 20 tot 30 seconden en ook bij andere dingen is hij snel genoeg.

XBench resultaten:

Heb jij ook een Seagate Momentus ST95005620AS, 500GB?

Huh ? Je wil zeggen dat je niet moet updaten ? Of bedoel je dat updaten op een mac lastiger is ? Gewoon eruit halen en ff ergens aan een pc hangen. Ik heb m net in mijn MBP 15 inch gezet maar ik hoor m nu juist helemaal niet. Misschien dat je juist wel eens een updeetje er tegenaan moet gooien.
Benchmarks?
Fotoos?
En zo nog veel meer!
offtopic:
Bestaat er ook een halve ster voor reviews zoals dit?
Hmm, niet echt een review. Zou je misschien wat benchmarks ertussen kunnen gooien?
Had deze schijf ook in mijn Mac Mini 2009. Tot hij verleden week na 2 jaar 24/7 gedraaid te hebben lawaai begon te maken.
Het was in mijn beleving een (hele) snelle en stille harde schijf alleen vind ik dat hij wat vroeg de geest heeft gegeven. Toch een aanrader in mijn ogen.