HP Pavilion W2207 Zwart Review

GoldenSample 29 februari 2008, laatste update op 20 november 2009, 12.833 views

HP Pavilion W2207 Zwart

Pluspunten

• Mooie kleuren Door coating (voor een TN paneel)
  • weinig/geen Gohsting
  • rank design
  • VGA en DVI!
  • USB hub
  • boxen (die niet zichtbaar zijn)
  • compleet (alle kabels meegeleverd etc.)
  • Pivot functie
  • weinig backlight lekkage
  • uitstekend verstelbaar (hoogte en kanteling)

Minpunten

• dood subpixeltje aan de rand
  • scheve voet
  • powerknop aan de bovenkant (erg lomp indrukken drukt hem naar beneden)
  • 1 jaar garantie
  • relatief duur
  • spiegeling (stoort me niet maar is er soms wel)

Algemeen

Deze monitor heb ik sinds kort in gebruik. Gekocht bij de dynabyte voor 350 euro.

Bij de dynabyte heb ik hem kunnen testen op dode pixels, bij het eerste scherm zat er eentje in het midden (een blauwe subpixel leek het maar of het het was, het leek eerder een soort stofje in het paneel).
De volgende had helemaal nergens last van dus die mee naarhuis genomen (dacht ik althans, later bleek er toch een blauw subpixel niet te werken, deze zit gelukkig tegen de zijkant aan en is me verder nog niet opgevallen (behalve dat ik hem na hem voor de 4e keer helemaal na lopen tegen kwam, dit heb ik dus zo gelaten).

Het beeld

Over de monitor zelf ben ik erg tevreden, van Gosthing heb ik geen last maar dat vond ik al niet ergerlijk op mijn oude TFT monitor (17inch dell met 15ms ofzo). Het Scherm heeft een glimmende laag op de voorkant, hier was ik niet zo gek van ivm spiegeling (op een laptop vind ik het waardeloos) maar dit valt erg mee zolang je er maar niet via het scherm een potje in kijkt, als hij er wel op gericht staat maakt dit verder niets uit, beeld blijft perfect.
Ik heb een raam aan de zijkant van de monitor maar zolang ik hier net als met een spotje niet direct inkijk is dit geen probleem, de enige spiegeling is te zien als het beeld echt geheel zwart is, dan kun je je haar er in doen.
Van Backlightbleeding heeft dit scherm bijna geen last, de boven en onderkant is iets lichter (het randje) maar ik heb het nog niet minder gezien op een LCD!

kleuren

De kleuren zijn Okee, het blijft natuurlijk een TN paneel maar ze zijn wel mooi, ook vanaf de fabriek waren ze op mijn scherm al behoorlijk goed, het scherm heeft ook enkele 'kleur profielen' maar ik heb het enig sinds aangepast (stukje minder rood en een pietsje minder blauw).
De kijk hoeken zijn redelijk (ook een nadeel van een TN paneel) alleen groter moet het niet worden omdat als je het scherm niet helemaal goed afstelt je al de kleuren ziet veranderen in bijv windows vensters als je er dan daar te schuin op kijkt

Afwerking en functies

De monitor heeft wel een erg mooie voet die goed verstelbaar is en een Pivot functie. bij mij is helaas de ophanging van de monitor in de voet niet helemaal recht waardoor de ene kant van m'n monitor iets hoger hangt dan de andere (maar wat kladblaadjes er onder gedaan, schelt +/- een centimeter :X ).
misser HP!
Dit zal echter op te lossen zijn door de voet opnieuw te monteren, maar het blijft toch een min puntje.
De knopjes zijn aardig, het menu werkt ook naar behoren en de powerled is uit te schakelen (maar is niet storend aanwezig) De powerknop zit overigens bovenaan de monitor wat een beetje vervelend is als je een schuin dak hebt.
Aan de voet zitten aan beide kanten een kabelgoot, deze werken prima alleen als je te korte kabels hebt en je wilt ze er doorheen trekken dan kan je de voet wat naar beneden trekken.
Overigens zijn irritante zoemtonen (zover ik kan horen, hoor vrij veel op dat gebied, een tv kan ik een paar kamers verder horen piepen) niet aanwezig, ook niet bij het terugschroeven van het contrast of de brightness

uitrusting

Verder heeft de monitor een usb hub (2 poorten), boxen (niet gebruikt) een DVI en VGA uitgang alle kabels waren bij mij mee geleverd alleen de VGA kabel was wat dun (maar wie gebruikt die dan ook :+)
Verder heeft de monitor een menu functie voor het schalen (om te voorkomen dat het beeld uit z'n verhoudingen gerekt word, totaal niet opschalen is volgens mij niet mogelijk maar dat kan in m'n nVidia drivers zie deze link http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28014756#28014756)

verdere opmerkingen

let bij het uitpakken overigens op: de voet zit met een tapeband vast en bij het verwijderen van die band kan hij in 1x omhoog schieten!!!! (mij niet gebeurd maar verkoper had het al eens gehad en waarschuwde mee ook en liet het ook even zien)

de monitor heeft maar 1 jaar garantie (maar als ik problemen krijg binnen 2 jaar zal ik ze het wetboek onder de neus houden, heb recht op gedeeltelijke garantie)

zo lijk ik niet tevreden maar ik ben er echt super blij mee, ik geef niet zo snel gigantisch hoge cijfers als velen omdat het verschil tussen Goed, Prima en niet te overtreffen duidelijk moet blijven! Op enkele missers na (die waarschijnlijk wel alleen bij dit exemplaar zijn...) scoort deze monitor voor mij een dikke prima!

en let dus bij deze monitor op dode (sub)pixels, heb er nu 2 gezien en alle 2 hadden ze wat (hoewel ik moet bekennen, mijne vond ik amper en ik heb me d'r niet aan weten te storen omdat hij erg 'gunstig' zit deels)

qua negatieve punten heb ik overigens 'standaard' TN paneel dingen weg gelaten (maw, dingen die op elk TN paneel zo zijn)

• 6800GTO
  • Windows XP

Heb jij ook een HP Pavilion W2207 Zwart?

mag je mij vertellen waar tot vorige week vrijdag dit scherm anders te koop was met pixelgarantie voor 350 euro (had 5% kortings bon). En volgens de HP site is dit, dat dit bij Dynabyte mogelijk anders is doet voor de meeste mensen er niet zo veel aan af.
Nette review! Goed uitgewerkt.
Het is voor zijn doelgroep een zeer fijn en mooi scherm.
Uit ervaring kan ik melden dat ik vanuit mijn werk nog geen W2207 met een dode (sub)pixel gezien heb. En er zijn er toch al een hoop over de toonbank gegaan.
Een jaar garantie? Volgens mij heb je niet goed gekeken, of Dynabyte (sorry, maar daar haal je toch geen computerspullen :r )heeft je verkeerd ingelicht: drie jaar garantie op alle schermen.
Ik geloof zelfs dat HP een Pickup and return service hebben! (Of was dat Acer?)
Volgens de website van HP heeft de 2207 maar 1 jaar garantie.
Bij HP zelf misschien, maar je kan toch echt na 2 of 3 jaar terug naar de winkel als er een probleem is. (of het probleem onder garantie valt is iets anders).
Hallo

Ik heb dit prachtige scherm nu ook.

Alleen bij mij zit de MENU knop rechts onderin lager dan de andere 3 knoppen....

Hoort dit zo?

Heeft iedereen dit?

Wat mij ook al opviel in de winkel is dat bij het demo exemplaar de opdruk van de knopjes zoals de + en de - niet in het midden zaten. Het lijkt er op dat de kwaliteit van deze knoppenset een tikkeltje minder is dan de rest van het scherm.

Maar om even op mijn MENU knopje terug te komen...Als het zo hoort is het oke...zo niet stoor ik mij er aan en nu kan ik er nog wat aan doen.
Mochten julllie de vraag niet snappen wil ik er wel een foto van maken.

Heel erg bedankt voor jullie reacties als ze komen.

MVG

Erik
bij mij zitten de knoppen allemaal netjes op een rij en ook staat alle text op de knoppen in het midden
beetje laat misschien maar bij mij zitten ze ook keurig recht
Ik kan deze voor 275 urie kopen en die is 2 maanden oud. Is het een goede deal of niet.
Pas bij aanbiedingen op, er is ook een w2207v deze is zonder DVI.
Ben er zelf bijna ingetrapt door de kieskeurig site, die hebben voorraad status, maar linken dus ook gewoon naar het v model terwijl je zonder de V hebt gezocht.
Ik heb nou net dat type en die is inderdaad anders dan de 2207h. Het verschil wat je noemt is echter onjuist, bij de v-versie zit er een dvi connector op, bij de h-versie een hdmi connector.

Een tijdje geleden was er een fout op bijvoorbeeld kieskeurig waardoor je naar een 20 inch scherm werd geleid, die heeft geen dvi connector volgens mij.
Deze monitor heeft maar 1 jaar garantie, wel tegen betalen voor 3 jaar . Ik heb net contact met HP genomen.
Ik heb net deze gekocht maar ik weet het niet hoe ik deze moet instellen. Ik heb deze op 1680x1050 op 60hz, maar als ik de tekst wil gaan lezen dan zie ik alles wazig en beetje groen van kleur. Ik heb een ati xt1900x . Kan iemand me willen helpen met instelling? Alvast bedankt.