Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements Desktop 500GB Wit Review

ohno_nl 15 mei 2007, laatste update op 21 december 2010, 1.327 views

WD Elements Desktop 500GB Wit

Pluspunten

• acceptabel geluidsniveau
  • mooie (stevige) aluminium behuizing
  • voldoende doorvoer snelheid voor muziek en kleine filmpjes

Minpunten

• Ontbreken van activiteitsindicator aan de voorkant van de schijf

Mobiliteit Score: 4
Nadat mijn externe Toshiba schrijf na 2 maanden gebruik geen teken van leven meer gaf, heb ik de WD Elements 500GB na een kleine bijbetaling mijnerzijds als vervanger mee gekregen.

Ik gebruik de schijf voornamelijk als opslagmedium voor muziek en kleine filmpjes. De USB 2.0 doorvoer van de schijf is daarom ruim voldoende voor mij.
Het geluidsniveau is voor mij acceptabel, de schijf komt niet boven het geluid van mijn PC uit en zachte muziek uit
Wat mij verder opvalt is dat de schijf in vergelijking tot de Toshiba kleiner en steviger behuisd is (aluminium in plaats van plastic)
En dat de schijf vanzelf uit gaat na een periode van inactiviteit of bij het afsluiten van de PC.

Min punten heb ik tot op heden nog niet kunnen ontdekken, ik heb de schijf dan ook pas een week in bezit.

Update augustus 2008: Schijf doet haar werk nog steeds naar behoren. Wel het idee dat het geluidsniveau iets hoger is. Maar nog wel acceptabel.

Update december 2010: Schijf werkt nog steeds naar behoren.

Update mei 2013: Schijf werkt nog steeds naar behoren. Wordt nog gebruik als back-upschijf voor windows 8

Heb jij ook een WD Elements Desktop 500GB Wit?

Ik zit op het moment te twijfelen tussen de Toshiba en deze schijf. Als ik het zo lees is deze wat beter qua behuizing. Inmiddels al minpunten kunnen ontdekken of misschien positieve dingen aan de WD?
Ik heb deze dus ook op het oog samen met een Western Digital MyBook. Ik ben op zoek geweest naar de verschillen tusse deze twee, maar heb nog niks gevonden.