Specificaties 8" (800x600), Android 2.2, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik TAB310 Zwart Review

msoepie 22 augustus 2011, 4.133 views

Yarvik TAB310 Zwart

Pluspunten

• goede prijs
  • prettige interface
  • koppelt goed met wifi
  • ereader functie werkt uitstekend
  • leuk design
  • Apps eenvoudig te installeren
  • geen apple

Minpunten

• ontbreken van mini usb
  • accu duur bij gebruik
  • scherm spiegelt aanzienlijk in de zon(ook onder een parasol)

Sinds 1 augustus maak ik gebruik van de yarvik. In de eerste plaats alleen gebruikt als E-reader op vakantie. Hiervoor is deze tablet uitermate geschikt. Geen gezeul met boeken en het scherm leest prettig. Bij mooi zonnig weer spiegelt het opp wel en is het niet prettig lezen.

De internet verbinding werkt in combinatie met een wifi (Thomson van online) WPA2 prima. In de lijst met beschikbare wifi verbindingen is het niet mogelijk(althans de optie nog niet gevonden) om wifi verbindingen van de buren te verbergen. Daarnaast slaat hij ook oude wifi verbindingen op waardoor de lijst vrij uitgebreid wordt.

Het internet werkt prima. Webpaginas zijn goed aan te roepen en zien er goed uit. Helaas is het wel zo dat bij sommige webpaginas de browser spontaan afsluit. Het is wel stoeien bij sommige websites met de lettergrootte. Hiervoor ben je dan helaas aangewezen op de stylus. Het gebruik van websites bedoeld voor smartphones is aan te raden.

Als je leuke apps wilt installeren kan dat niet via adroid market. Dit omdat Yarvik door Google niet word herkend als device. Om bijvoorbeeld angrybirds te kunnen spelen heb ik de micro sd in mijn pc gepropt en de .apk bestanden hierop gekopieerd. Het downloaden doe ik dus via de pc.
Angrybirds draait aardig. Hij lijkt wat trager te draaien bij de grotere levels. En op sommige momenten moet je langer wachten voordat je verder kunt. Via de bekende downloadsites een pakket met gratis apps gedownload en die gaan we binnenkort eens uitgebreid testen.

Een minpunt is dat de yarvik geen mini usb aansluiting heeft. Hij heeft wel een aparte ingang waar je een dongle met usb en ethernet in kunt pluggen. Dit is echter niet handig. De kabels zitten in de weg en helaas ben je hierdoor ook aangewezen op een extra adapter.

De accuduur is slecht. bij het lezen van een ebook vraagt hij na 1.5 a 2 uur om netspanning. Uiteraard stond wifi op dat moment uit. Het is mij nog niet gelukt om taakbeheer te vinden. Wellicht dat er nog apps op de achtergrond draaiden.

Conclusie:
Dit Tablet is een uitstekende aanvulling op je smartphone. Email leest een stuk prettiger door het grote scherm en de bediening is een stuk vriendelijker dan bijvoorbeeld een blackberry. In deze context zal het apparaat ook beoordeeld moeten worden. Het is geen vervanging voor je laptop of PC. Als gadget heeft dit apparaat een super prijs kwaliteit verhouding. En bovenal het is geen apple. Je bent niet gebonden aan bepaalde programma's om van deze tablet een leuk speledingetje te maken.

Heb jij ook een Yarvik TAB310 Zwart?

Ik heb zelf de 310 met de officiele android market, hier te downloaden:
Met een goede battery app en taskkiller haal ik 2 uur angry birds, dus moet langer ebooks lezen ook geen probleem zijn. Blijft een mooi apparaatje voor weinig.
Ik heb net de 211 binnen, maar de market wil niet opstarten.
Tnx, heb hem geinstalleerd. Mijn huidige google account viel niet te koppelen. Heb een nieuwe account aangemaakt en nu werkt hij. Ga het gelijk testen. Die task killer ga ik ook gelijk erop knallen.
En bovenal het is geen apple.
_/-\o_

Leuke review, maar een foto of 2 doet wonderen.
Als pluspunt noem je: Apps eenvoudig te installeren. Maar ik vind het juist héél omslachtig als je alles buiten de Market om moet gaan installeren. Buiten dat begeef je je ook in een grijs gebied tussen legaal en illegaal. :)
Voor de yarvik heb ik een extra micro sd kaart van 2 gig. Die gebruik ik nu als diskette. Kan hem zo uit de yarvick halen en in de cardreader van mijn pc stoppen. Met de apk manager scanned hij de micro sd en dan kun je eenvoudig installeren.
Ik vind het wel vreemd dat je beschrijft dat er niet via Android Store gedownload kan worden en dat dus via de PC moet, maar dat je bij positieve eigenschappen dan "Apps eenvoudig te installeren" noemt...
Zie mijn antwoord hierboven. Ik heb een ingebouwde cardreader in mijn pc. Alle installatie bestanden zet ik op een microsd schijfje dat ik als diskette gebruik. De handelingen zijn dus hetzelfde als bij het gebruik van een diskette. Persoonlijk heb ik hier geen moeite mee.
De dongle met 2 normale USB 2.0 poorten en een Ethernet poort is misschien voor jou niet handig, tot je op vakantie ergens geen WiFi, maar bedraad internet hebt. Iets wat in Nederland misschien niet meer zoveel voorkomt, maar in zat hotels buiten Nederland wel.

Ook zijn 2 extra USB-poorten nooit verkeerd als je geen draadloze muis en toetsenbord hebt. Op de tablet zit namelijk maar 1 USB 2.0 poort, met dongle totaal 3.

Vraagje: Waarom zou mini micro-USB handig zijn? Als uitgang om b.v. naar je pc met gewone USB?

Gaat de accu langer mee als je AAC ipv MP3 afspeelt, net als mijn oude Sony Atrac-walkman?
Ik vroeg me even af waarom je zo positief bent, maar de lage prijs verklaart een hoop ;-)
Heeft deze tab een capacitief scherm?

[Reactie gewijzigd door tinoz op 22 augustus 2011 13:15]

Hiervoor ben je dan helaas aangewezen op de stylus.
Zal dus een resistief scherm zijn...
Het is de prijs kwaliteit verhouding die mij zo positief maakt. Daarnaast de vrijheid om zelf te kunnen bepalen wat je installeert.

Je moet het apparaat ook niet zien als vervanging van bijvoorbeeld een laptop of vergelijken met een ipad. Het is een geweldige add-on voor de smartphone gebruikers en een plezierige ereader met wifi functionaliteit.

Je kunt dan gewoon niet teleurgesteld worden voor 100 piek:)
Correct. Even een korte toelichting. Ik maak gebruik van 3 internet verbindingen. Thuis, werk en telefoon. De 310 heb ik nog niet op een hotspot gebruikt. Als men vaak reist en regelmatig internet verbindingen met kabel moet maken dan is de dongel handig. In mijn situatie geldt dat niet dus daar zullen de individuele gebruikers zelf een waarde aan moeten hangen. Het kan dus een pluspunt zijn voor die groep.

Ik heb op de 310 geen usb poorten zitten. Er zitten 2 microsd slots in, een mini hdmi en de poort voor de dongle. De behoefte om er een toetsenbord en muis aan te hangen heb ik niet en ik heb nog niet onderzocht of dit eigenlijk wel mogelijk is.

Micro-USB, (dank je wel voor de correctie) vind ik tegenwoordig een standaard. De meeste apparaten die ik heb maken hier gebruik van. Thuis hoef ik dus ook nooit lang te zoeken naar een oplaadpunt voor mijn camera, telefoon, mp3 speler etc. In mijn pc zit standaard een kabel waar ik alle apparaten mee verbind/oplaad. Het zou dus heel erg praktisch zijn als dit ook op de 310 had gezeten. daarnaast is het een prima standaard voor gegevens overdracht. Zo doe ik dit al jaren met mijn HTC's. Dit vind ik dus een gemis op de 310. Moet ik weer een extra adapter meenemen.

Op je laatste vraag kan ik helaas geen antwoord geven. Heb dat nog niet getest op de 310.