Enlight EN-4102B Zwart Review

Theo 14 mei 2007, laatste update op 14 mei 2007, 503 views

Enlight EN-4102B Zwart

Pluspunten

• goede voeindg
  • stil
  • stevig
  • uiterlijk

Minpunten

• matige handleiding

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb deze kast gekozen voor een budget systeem. De kast is een paar euro duurder dan de goedkoopste Aopen kast met voeding. Voordeel van deze kast is dat hij er erg goed uitziet, echt vele malen beter dan de kasten in dezelfde prijsklase van Aopen welke er nogal plastic en speelgoed achtig uitzien. De kast ziet er zeer strak uit.

De voeding in de kast is een goede voeding, uiteraard van Enlight zelf. De voeding kan totaal 19 amperres leveren op de 12 volt, vereeld over twee lijnen. Aan de voeding zit een 20+4 pins aansluiting voor het moederbord, een losse 4 pins P4 stekker, een aantal molexen en één sata power aansluiting.
De fan in deze voeindg is een 120 mm fan welke op een laag toerental draait, hierdoor is deze erg stil.

Je kan van een kast van deze prijs inet verwachten dat alles zonder enig schroefje is in te bouwen. Alles moet worden vastgezet met de standaard schroeven. Alles past presies in de kast, ik heb geen stukken metaal moeten buigen om de hardware in te bouwen.

De koeling in de kast is standaard wat eenvoudig te noemen. Behalve de 120 mm fan in de voeding zit er een stille 80 mm fan outake onder de voeding. Deze kan eventueel vervangen worden voor een 92 mm fan. Ook is er aan de voorkan plaats voor een 80 mm fan intake.
Aan de zijkant is er een airduct voor de cpu zodat de cpucooler "verse" lucht aanzuigt van buiten de kast.
Voor een standaard systeem is de koeling ruim voldoede. Als je een redelijk high end systeem heb is de koeling te licht.

Nadeel van de kast is de zeer matige handleiding. Het enige wat aan papierwerk werd meegeleverd was een stuk papier met daarom vier plaatjes hoe de kast kan worden gedemonteerd. Een inbouwhandleiding ontbreekt helaas. Dit moet uiteraard geen probleem zijn voor de meeste mensen, maar het is altijd fijn als deze er wel bijzit.

Als conclusie kan ik zeggen dat deze kast echt een aanrader is voor een standaard computer. Voor een high end systeem is hij niet geschikt, daarvoor is er te weinig koeling (en de voeding kan geen high end systeem aan). Voor een standaard systeem is hij zeker aan te raden, hij is maar een paar euro duurder dan de goedkoopste Aopen kast mer voeindg, maar daarvoor heb je wel een strakke kast.

Heb jij ook een Enlight EN-4102B Zwart?

Ik zou ff de tekst door een spellingscontrole halen, nogal veel fouten. ;)
Verder nette review
Inderdaad, en foto's maken een review altijd wel af (8> .. Stille hint zullen we maar zeggen :9