Specificaties Actie-game voor de Wii - Bekijk alle specificaties

Monster Hunter Tri, Wii Review

MrHankey 20 augustus 2011, 793 views

Monster Hunter Tri, Wii

Pluspunten

• Briljante graphics op de Wii
  • Hoge herspeelbaarheid
  • Online multiplayer
  • Monsters Hunten is wl leuk!

Minpunten

• Besturing met de Wii-remote is waardeloos

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Ik zat een beetje door de Wii games op pricewatch te bladeren, om te kijken of er nog leuke (niet te dure) spelletjes tussen stonden. Tot mijn grote verbazing zag ik de 2 sterren beoordeling van Monster Hunter Tri. Omdat het naar mijn mening een van de aller gaafste titels voor de Wii is, besloot ik toch maar even deze review te schrijven. Want twee sterren, dat is toch wel echt te weinig voor een game die gezien mag worden als de mooiste online RPG die dit platform te bieden heeft.

Ik heb deze game aangeschaft begin 2011 met de classic controller pro. Dit is zeker aan te bevelen, omdat de besturing met de Wii-remote en nunchuk niet echt geschikt is. Het kan wel, maar speelt voor geen meter. Dit kan je uit de andere review ook al opmaken. Dit is dan ook het enige mankement aan dit spel; je hebt een classic controller nodig om het te naar behoren te kunnen spelen.

Monster Hunter Tri gaat van start met een verbazingwekkend gave intro. Ik ga verder geen spoilers weggeven, maar het ziet er (helemaal voor een Wii game) echt super uit. Vervolgens kan je een karakter samenstellen en gaat het spel van start. Vanuit een 3rd person view dwaal je rond in een aantal werelden die fantastisch zijn vormgegeven en waarin je bepaalde quests moet volbrengen. De quests zijn gebonden aan een timer en variren van 15 minuten tot een uur. Deze hangen vooral samen met het afmaken van monsters en hun karkassen plunderen. Door vastgestelde questtimers kan je prima een quest spelen en het spel daarna weer wegleggen. Je weet waar je aan toe bent voordat je eraan begint. Ondertussen kan je dus verschillende items verzamelen; armor, wapens en trade goods die je weer nieuwe abilities geven. De character development lijkt erg volledig. Ik mis geen dingen en de groeicurve is in lijn met de moeilijkheid quests. Je bent dus niet plotseling overpowered.

Daarnaast is er de mogelijkheid om ook online met 3 anderen te spelen en zo moeilijkere monsters te verslaan. Dit voegt erg veel toe aan de herspeelbaarheid. Ook kan je meerdere characters maken. Er zijn nog steeds spelers te vinden om een potje monsters mee te slachten.

Monster Hunter Tri klonk mij aanvankelijk in de oren als een beetje suf spelletje. Monsters Hunten… leek me geen bal aan. Toch maar geprobeerd en nu een van mijn permanente favorieten voor de Wii. Te gekke graphics, casual te spelen en een hoge herspelbaarheid. Hij staat daarom niet voor niets in IGN top 25 Wii-games aller tijde. Als je een Wii hebt moet je deze zeker op de plank hebben staan.

Heb jij ook een Monster Hunter Tri, Wii?

Waarom geef je de besturing een beoordeling van 5 sterren, terwijl je zegt bij posi/negatieve eigenschappen dat deze waardeloos zijn?
Alleen de besturing met de Wii-remote is waardeloos. Met de classic controller pro is het perfect. Omdat ik voornamelijk die gebruikt heb, heb ik besturing 5 sterren gegeven. De classic controller pro kreeg ik bij het spel.
Ik ben al 4 jaar lang verslaafd aan deze game, maar dan op de PSP. Op de Wii is online bijna niet te spelen, want soms word je uit de netwerk geschopt. Dat was voor mij ook de reden om te stoppen met spelen op de Wii. Op de PSP heb ik (gelukkig) tot nu toe geen last van gehad.
Goede review, thanks!