Logitech V450 Nano Review

Bluefall 20 augustus 2011, laatste update op 20 augustus 2011, 511 views

Logitech V450 Nano

Pluspunten

• Nano receiver
  • Batterijduur
  • Design (persoonlijk) & ergonomie

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Waarom deze muis?

Ik had een externe muis nodig om bij mijn laptop te gebruiken, aangezien ik software gebruik waar een touchpad gewoon niet accuraat genoeg is.
Natuurlijk viel de keuze dan onmiddelijk voor een draadloze muis, met een zo klein mogelijke ontvanger. Iets waar deze muis in uitblonk.
Verder heb ik steeds al goede ervaringen gehad met Logitech, wat de keuze gemakkelijker maakte.

Ergonomie
De muis ligt -voor een laptopmuis- zeer goed in de hand.
Een beetje te klein om je hand moet op te laten rusten, maar dit is ten voordele van de draagbaarheid van de muis.

Batterij
De muis slikt 2 AA batterijen, en komt daar meer dan een jaar met toe, zelfs bij dagelijks gebruik.
Met het 1e paar kwam ik zelfs een 15-tal maanden toe, 3 maanden meer dan de geafficheerde 12 maanden.

Software
De Logitech SetPoint software staat je toe om het gedrag van de muis aan te passen.
Het is een eenvoudig stukje software, met redelijk wat opties (o.a. voor het bladerwieltje)

Opties
Bij de muis wordt een usb-verlengkabel geleverd, die eindigt in een 'docking station' voor de nano-receiver. Ideaal voor het gebruik bij een desktop, om optimale ontvangst te garanderen.

Update: Foto toegevoegd

Heb jij ook een Logitech V450 Nano?