Specificaties 250GB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Essential 250GB 250GB Review

n03L 13 mei 2007, laatste update op 29 oktober 2008, 1.404 views

WD My Book Essential 250GB 250GB

Pluspunten

• Geen warmteproductie
  • Laag geluidsniveau
  • Snel
  • Schakelt zichzelf uit.
  • Eigen On/Off knop

Minpunten

• Externe stroomsupply

Mobiliteit Score: 3
Ik ben zeer tevreden over deze externe harde schijf, voor een USB 2.0 schijf, zeer snel. Jammer dat je een externe power supply nodig hebt, maar dat is te verwachten van een 3,5 inch harddisk. Ik heb er een keer een probleem mee gehad, en dat was dat ik ineens de fout kreeg dat de toegang geweigerd was, of dit een fout was van Windows of van de schijf, weet ik niet, maar het was vrij makkelijk opgelost ;) Warmeproductie ligt zeer laag, alleen als hij een grote taak heeft ,en dus constant aan het browsen is, komt er wat warmte vrij, maar niet zodanig veel dat je hem uit moet schakelen om af te laten koelen. Ook is het fijn, dat als je lang achter je pc zit, en de harde schijf niet gebruikt, dat hij zichzelf uitschakeld, maar dat windows hem wel gemount laat, dus dat hij toegankelijk blijft. Hij heeft trouwens ook een eigen On/Off knop.

Hij trilt inderdaad redelijk erg, wat ik heb gedaan, hem op een lege dvd hoes zetten, dit verminderd het toch wel erg.

Nog een dingetje: als je niet van plan bent de schijf te gaan gebruiken op Windows 95, Zou ik hem formatteren (of converteren in cmd) naar NTFS.

Verder heb ik er niet veel over te vertellen, ik vind het een perfect product!

@femkepuijman, dat er bij jouw iets fout wil gaan betekend niet dat het gelijk een crappy product is, een harde schijf blijft een mechanisch apparaat!

Heb jij ook een WD My Book Essential 250GB 250GB?

heb deze nu ook, maar staat nog op fat32, hierdoor is die erg traag, wordt die een stuk sneller als je hem converteert naar ntfs?
Ik heb hem ook net binnen,welde 320GB versie trouwens. Maar die On/Off knop die werkt hier niet hoor!