Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Color LaserJet 2840 Review

michelTNewbie 10 mei 2007, 2.206 views

HP Color LaserJet 2840

Pluspunten

• compact
  • drivers linux scanen en printen (niet faxen)

Minpunten

• veel te veel toner
  • veel lawaai ook bij standby
  • papier regelmatig vast bij kopieren via multi invoer lade

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 2
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 1
Ik heb deze medio 2005 gekocht.
Na twee weken merkte ik op dat na een 20 kleuren afdrukken
de rest opgave nog maar 2000 afdrukken was bij j 5% dekking (moet 3980 zijn).
Hierop met de service afdeling gebeld . Deze vertelde dat dit in begin kon afwijken
er werd een zgn dossier nummer aangemaakt waar ik altijd naar kon verwijzen.
Een half jaar verder (nov 2005) afgedrukte kleuren pagina's 89 resterend bij 4.4% dekking 504 afdrukken
Hierop weer gebeld meer dan een half uur op de betaal lijn
(het dossier nummer was gesloten men dacht dat het probleem was opgelost)
maar nu word er een nieuw gemaakt wat zeker blijft open staan.
Maar zolang de status boven de 60% is klopt hij niet en hoefde ik hierover niet meer te bellen .
Maart 2007 gebeld 267 afdrukken 52% rest 289 afdrukken bij 6,7%
dossier nummer is weer gesloten en er kan door HP voor mij niets meer gedaan worden want de garantie is verlopen de oude dossiers kunnen niet meer worden geopend.

Mijn handelaar heeft mij gratis een toner module ter beschikking gesteld en nieuwe software ge´nstalleerd .
Toner 4000 afdrukken na 10 afdrukken weer rest opgave 990 afdrukken.
Hij heeft gebeld maar ook hij kreeg te horen dat de garantie verlopen was
voor 35 Euro kreeg hij wel hulp.
Deze( hulp) wist te vertellen dat dat het aantal rest pagina's niet klopt
we moeten de modules gewoon leeg printen en als dit dan niet klopt
is er mischien meer dekking gebruikt als de printer aangeeft en kan HP
hier niets aan doen.

Verder pakt de automatische papier invoer regelmatig papieren dubbel
( normaal 80 gram papier)

Mijn persoonlijke mening is:
dat hij veel te veel toner verbruikt.
de service van HP ver beneden de maat is.

Heb jij ook een HP Color LaserJet 2840?

Je weet... als iedereen altijd zonder hoofdletters schrijft en zonder punten kan een grote lap tekst zoals een survey heel erg onoverzichtelijk worden net zoals dit stukje tekst al onoverzichtelijk wordt vind je niet btw beetje kort survey maar das mijn mening

Beetje korte survey, maarja, kort = krachtig ;)
HP huurt voor support BT (British Telecom) in. Die huurt weer per land een callcenter in. Er worden bepaalde afspraken gemaakt betreft SLA.

Oude cases (dossiers) worden inderdaad gesloten: dit om de servicetijd per case laag te houden. en dus BT tevreden te houden en HP tevreden blijft. Zoals altijd met statistieken, zegt het weinig over individuele problemen zoals deze.

Oude dossier kunnen best opgevraagd worden, maar niet heropend. Dan moet er een niewue case aangemaakt worden. Men kan dus wel naar oudere cases verwijzen.

Dit lijkt mij typisch een probleem die door Customer Relations opgelost moet worden.
Heeft iemand deze printer over het netwerk aan het scannen gekregen ?

ik heb namelijk een probleem, het wil maar niet lukken ;)