ECT Prometeia Mach II GT Review

Brabus Freak 20 april 2005, 1.327 views

ECT Prometeia Mach II GT

Pluspunten

• Ongekende koelcapaciteiten
  • Monsterlijke overclockcijfers
  • Ziet er erg goed uit (mits lian-li kit)
  • Acceptabel geluidsniveau bij normal en silent mode

Minpunten

• Duur in aanschaf
  • Op turbo mode werkelijk onuitstaanbaar luidruchtig
  • Elke cpukit is een aparte aankoop, dus bij cpu wissel ook een dure cpu kit er bij!

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
Ik heb de koeling in december 2004 gekocht, en ben er erg tevreden over, de koelprestaties zijn werkelijk ongeëvenaard. De geluidsproductie bij volle toeren is echter overdreven, 'normal' en 'silent' zijn zeer acceptabel. Prijs/prestaties is natuurlijk erg subjectief, de koeling is heel duur, maar ik vind het het geld wel waard, mede omdat dit 1 van de weinige hardware is die niet meteen verouderd is. Installatiegemak is goed, mits je enige kennis van zaken hebt, als je een computer kunt bouwen, kun je dit ook installeren, het is niet moeilijker dan een ‘normale’ koeler op een cpu zetten. Verder is er natuurlijk nog het ethische aspect, de koeler ziet er met een lian-li kit erg goed uit, zonder lian-li kit iets minder in mijn ogen. Ik gebruik de unit met een lian-li pc75 (zie foto’s) en bijgevolg is de kast wat dieper dan de koelunit, hierdoor krijg je een overhang van ongeveer 8 centimeter, maar daaraan wordt gewerkt en het is de bedoeling dat de prometeia nog verlengd wordt zodat hij even lang is als de kast. Momenteel heb ik nog de oude athlon 64 cpu-kit, maar de nieuwe (aluminium) versie is besteld, en zal één dezer dagen wel aankomen. Ook de hardware wordt zeer binnenkort aangepast, kortom nog genoeg te doen! Updates volgen als er gemod is, of als er nieuwe hardware is!

• AMD 64 3200+ socket 754
  • DFI lanparty nf3
  • Windows XP

Heb jij ook een ECT Prometeia Mach II GT?

CPU kut moet denk ik cpu kit zijn ;)

erg lullig foutje maja staat zo raar.
Heb je deze unit nog en wil je deze eventueel verkopen?