Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster Review

snoer_nl 10 mei 2007, 481 views

Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster

Pluspunten

• zeer goed bereik

Minpunten

• veel software problemen en wegvallende verbindingen
  • software op apparaat ishoger dan de versie die op de site van Linksys te vinden is

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Als dit apparaat een tijdje aan staat valt spontaan de verbinding weg.
Dit is geenprobleem van mijn model, maar een algemeen bekend probleem met dit type access point. LInksys geeft aan hier niets aan te kunnen doen.
Op got zijn helaas al enkele topcs te vinden met klachten zoals:

Het ip adres van dit apparaat aan de lan zijde is niet aan te passen (10.0.0.1 als ip van je router kan je vergeten)

Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe firmware, maar de software die op dit apparaat staat is veel nieuwer dan die verkrijgbaar op internet.

Het bereik is goed, maar de stabiliteit van het apparaat niet.
Ik heb dit apparaat nu ingezet als een gewone bekabelde router, en het wifi gedeelte maar uitgeschakelt. Dit gaat wel goed!. Voor de wifi heb ik maar een losse WRT54GL gekocht.

Heb jij ook een Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster?

Zeer summiere survey ...

Ik kan begrijpen dat je gefrustreerd bent omdat je router niet goed werkt, maar onderbouwen kan ook.

Ik zie 1 klacht vermeld in je "survey" en dat is dat je het IP adres langs LAN zijde niet kan aanpassen. Ik kan je zeggen, dit is mij wel gelukt. Gewoon de tekstvakjes aanpasse, op Save drukken en klaar is die handel.