Point of View R-VGA150844 Review

tankforce 5 december 2007, 5.183 views

Point of View R-VGA150844

Pluspunten

• Snel
  • Sli ondersteuning
  • Graphichs
  • overclockbaar maar dan valt de gerantie
  • Microsoft DirectX 10

Minpunten

• Geluidsproductie van de cooler

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Na dat m'n een oude computer kapot was gegaan ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Heb de computer zelf samengesteld en heb deze videokaart gekozen omdat ze deze nog op voorraad hadden.

Ik had deze videokaart gekocht omdat m'n budget rond de 150,- lag. Bij norrod hadden ze de Point of View 8600GT 256MB aangeraden. Heb de videokaart gekocht voor 160,-

De videokaart is snel. Je kan er de zwaarste games goed mee spelen. Geen beeldonderbreking had ik wel met m'n vorige videokaart. M'n vorige videokaart was een Point of View Fx 5500 apg 256mb geheugen maar deze kon ik niet meer gebruiken dus heb ik een nieuwe gekocht voor in m'n nieuw pc. Hij heeft HDTV ondersteuining en Blue Ray ondersteunig en geeft daarnaast ook hele mooie Graphics die ik met de vorige ook niet had een heeft de nieuwste technologieeen .

Wat ik jammer vind aan de videokaart is het geluid wat de cooler op videokaart geeft. De tempratuur in idle is 36 grad en full loaded 40 graden.

Er zit niet zoveel extra's in de doos maar dat hoeft ook niet want dan betaal je ook meer.Er zit een converter in de doos voor dvi naar vga en een s-video out en er zit ook nog een driver cd bij daar staan ook al de drivers voor windows vista op. Ik kan deze opstelling ook als sli opstelling gebruiken. Als je de videokaart overclockt vervalt de garatie maar de videokaart gaat dan wel maximaal 30% sneller.

De benchmarks scores standaard
3DMark05 Score 7942 tempratuur: 40 graden
3DMarks CPU Score 8210 CPUMarks

Na het overclocken videokaart ongeveer 20%
3DMark05 Score 9612 3DMarks 52 graden
CPU Score 8210 CPUMarks

(UPDATE* 1-12-07)
Heb de cooler vervangen de standaard cooler maakt na verloop van tijd een irritant veel herrie. Ik heb de Cooler vervangen door een Cooler Master CoolViva Z. Ik heb er ook een cooler op gemonteerd de tempraturen zijn ook gedaald nu zit die rond de 36 graden en overgeklokt op 43 graden.
(Foto van nieuwe Cooler wordt vanavond toegevoegd!)

• Asus M2N4-SLI Moederbord
  • AMD ATHLON X2 5600+
  • 4x 1 GB DDR2-667 / PC5300 OEM
  • Windows Vista

Heb jij ook een Point of View R-VGA150844?

Wat was je vorige kaart dan? Is wel handig om te vergelijken dan h.
beetje dunne survey? wat zijn de 3d mark scores? waarom heb je voor deze kaart gekozen? wat zijn de temperaturen? bijv. kan je je survey ff wat beter mee beschrijven.
ja mischien kan je wel even vermelden welke verbeteringen er zijn met je oude videokaart.
Hoeveel frames meer ? 3 mark score ?
beetje magertjes.
Een Cordon Blue Ray ondersteuning B-)

btje aan de magere kant idd :(
Als je bij het schrijven van de survey eens probeert uit te gaan van de 7 beoordeelde punten bovenaan. En dan punt voor punt onderbouwen met meer dan 2 zinnen. Voorbeelden of zelfs getalletjes zoals 3dmarks of framerates zijn wel prettig om een objectief beeld te geven. (FEAR @1600x1200 met 4xAA haalt ### Framerate in tegenstelling tot mijn vorige kaart Geforce XXXX die op 1024x768 alles op medium net trok)

Hier heeft niemand wat aan. De grote lijnen zijn wel duidelijk maar enige diepgang mag er nog wel bij. Ga er een klein uurtje voor zitten en maak er een kunstwerk van :P
Positieve eigenschappen: overclockbaar maar dan valt de garantie.

Tuurlijk, dan is mijn kaart ook super! Beetje een inkoppertje, kan je beter je best doen de volgende keer?
Geef hem gewoon de kans zijn survey te verbeteren! ik vind dat dit al een hele stap is om een survey over zo'n kaart te schrijven die zo populair is onder de midrange-klasse..
alhoewel ik het wel eens ben met de inhoud van de survey die inderdaad erg mager is!

Ik zou zeggen maak er wat moois van }>
Stil? Het spijt me wel maar dit is het ergste wat ik tegen ben gekomen. Wat een rot lawaai.
overclockbaar maar dan valt de gerantie?? beetje vreemd nederlands en hoe kan de koeling optimaal zijn als ie veel herrie maakt? en welke extra's zitten wl in de doos?
de gpu blijft wel gewoon koel maar de koeler maakt veel herrie