Logitech MX400 Performance Laser Mouse Review

-GijsJUH- 7 mei 2007, laatste update op 16 november 2008, 1.101 views

Logitech MX400 Performance Laser Mouse

Pluspunten

• Ligt werkelijk fenomenaal in de hand.
  • Is lekker licht.
  • Ziet er netjes uit.
  • Prettige plaatsing en bediening van de knopjes.

Minpunten

• Voor sommige zal de prijs te hoog zijn (helemaal voor eentje met draad, maar ik zweer nu eenmaal bij draadjes)
  • Na een jaar gebruiken gaat het scroll-wieltje lawaai maken

Wegens het vreselijk irritante gedrag van mijn vorige muis (een prul van 7 euro van Logitech) maar weer eens een nieuwe gekocht. Bij de vorige muis had ik eigenlijk vrijwel altijd last van een pijl die de linkerboven hoek van het beeldscherm erg aantrekkelijk vond.. En op een goed moment vond ook de linkermuisknop dat hij onnodig geworden was... Dus toen maar eens kennis laten maken met mijn geliefde muur (welke hij ooi gesloopt heeft! Rot ding)

Toen maar naar de locale pc boer gegaan, en eens even opzoek naar n ander muis... En deze sprong mij direct op t netvlies. Gewoon door de eigenlijk perfecte vormgeving. Aan alles is gedacht.... echt aan alles.

Mijn ervaring met de muis

Zoals ik net al zei, sprong deze muis direct op mijn netvlies door zijn vormgeving. Dus even lief vragen aan de pc boer of ik er eens even een testritje mee mocht maken... Normaal heb ik ALTIJD ruzie met van die gruwelijk zijkant knopjes, maar deze zijn echt perfect geplaats. Je hoeft je duim maar 'n millimeter op te tillen, of je kunt ze al gebruiken, maar tijdens gamen heb je echt totaal nergens last van.... Terwijl je normaal zou denken, dat met knopjes die zo dicht op je duim zitten, het geheit mis moet gaan. NIET DUS!

Daarnaast werkt ook het scroll wieltje erg prettig, mede dankzij de mogelijkheid om hem naar links en rechts te tikken i.p.v. het in moeten drukken, en dan met de muis als een gek heen en weer aan het slaan.. *mocht het nog niet opgevallen zijn... mijn vorige muis was echt gruwelijk, vandaar nu ook een iets of wat duurdere...*

Ook ligt de muis prettig in de hand, en bovenal.... hij is enorm licht... Dat is iets wat ik persoonljik ook altijd als erg prettig ervaar. Dat is dus ook precies de rede waarom ik niks moet weten van draadloze muizen... Alleen het gewicht van de batterijen al maken het voor mij onprettig... Dus mocht je een hekel hebben aan een zware muis, maar toch een goed uitgeruste muis willen hebben, is dit een aanrader.

De software

Bij deze muis krijg je ook een cdtje meegeleverd, met software er op, om bijvoorbeeld de knopjes aan de zijkant naar eigen smaak een functie toe te kennen. Ik heb mezelf hier nog niet echt goed in zitten verdiepen, dus ik kan hier nog betrekkelijk weinig over zeggen... Het enige wat ik even heb gedaan, is de knopjes aan de zijkant hun functie als vorige en volgende toekennen.. En dit ging verder zonder problemen.
Het enige wat ik wel een beetje gaar vind, is dat er een mediaspeler mee geleverd word op die cd. Is dit om reclame te maken ofzo?? Het werkt in iedergeval voor geen meter, dus die is er al mooi weer af... iTunes en Mediaplayer all the way, dan hoef je tenminste niet een half uur te wachten voor je kunt luisteren.... Maar dat ter zijde. Ik kan nog niet echt een duidelijk oordeel geven over de meegeleverde software, simpelweg omdat ik hier nog niet echt mee bezig ben geweest, maar, dat wat ik ermee heb gedaan is wel goed gegaan...

Tot aan nu heb ik nog altijd geen spijt gehad van mijn aankoop. Het heeft wat gekost, maar dan heb je ook wat. Helemaal die volgende en vorige optie in IE of firefox is ideaal (werkt ook in windows zelf als je door de mappen aan het browsen bent). En ook krijg je totaal geen last meer van de 'pijntjes' die je wel eens krijgt met universele muizen. Dit is gewoon perfect. Nog geen minpunten kunnen vinden....

Edit:

Na een jaar gebruik begint het scroll-wieltje nu wel echt veel lawaai te maken, dit heeft een cheap-ass logitech muis welke hier ook in huis rond zwerft toch echt minder last van. Wel een beetje jammer dus.

Heb jij ook een Logitech MX400 Performance Laser Mouse?

Ik heb deze muis ook en moet zeggen dat hij perfect is! Vormgeving was de belangrijkste reden dat ik hem had gekocht, perfect strak en modern! Prijs vind ik eigenlijk helemaal niet hoog, ikzelf heb em voor 30 euro gehaald. Het is tenslotte een lasermuis :)
Misschien wat aanvullingen - ik heb 'm zelf ook een maand een 3:

- De knoppen aan de zijkant (vorige/volgende in browsers) werken ook prima met de standaard Windows drivers. Heb de driver CD niet eens uit het plastic gehaald ;) Zelf wel eens per ongeluk op de zij-knoppen geklikt - irritant - maar dat wendt snel ...
- 30 euro voor een 1600dpi lasermouse met zo'n design vind ik niet duur.
- De USB kabel is ~2m lang, dus mogelijk minder geschikt voor laptops, maar uitermate geschikt voor desktops.

Voor de rest helemaal met je bevindingen eens !
Ik heb hem ook, en ik vind het een prima muis! Alleen de middelste muisknop wil nog wel eens erg lastig zijn. Je moet echt hard drukken, en dan alsnog duw je het wieltje best vaak naar links of naar rechts.
Ik heb deze muis ook, en ik ben ook tevreden. Hij ligt goed in de hand.

Toch blijf ik in CS Source problemen houden! De knoppen aan de zijkant op de muis doen het niet in de game en ik vind de bewegingen niet vloeiend genoeg. Ik krijg het gevoel alsof wanneer ik begin met rondkijken mn view eerst heel even 'verspringt' en pas vervolgens echt vloeiend gaat. Echt irritant als je net 3 pixels hoger wilt mikken bij wijze van spreken.