Samsung Syncmaster 940MW Zilver Review

Nivado 7 mei 2007, laatste update op 29 januari 2010, 857 views

Samsung Syncmaster 940MW Zilver

Pluspunten

• Geen dode pixels
  • Featureset
  • TV en LCD monitor in 1
  • Afstandbediening

Minpunten

• Zenders sorteren (zie kopje TV)

Waarom de 940MW
I.v.m. het kopen van een huis met verschillende verdiepingen en een gescheiden keuken en woonkamer, was ik opzoek naar een simpele LCD TV voor in de keuken. In eerste instantie was mijn ook gevallen op de 19R71 vanwege het design en mijn ervaringen met een 32R72. Echter vond ik dit toestel veel te duur en ik wachtte op een aanbieding zoals al eerder bij de MM (333,-)
Eind februari zag ik in het krantje van de MM een pallet aanbieding van de 940MW voor 266,- Dit vond ik een hele acceptabele prijs, zeker aangezien hij in de Pricewatch ruim duurder was. Ik heb het toestel op de gok gekocht zonder hem eerst aan te zien o.i.d.

Beeld
Eenmaal thuis gekomen heb ik hem gelijk op mijn PC aangesloten voor een Dode Pixel Test, voor welke het apparaat glansrijk is geslaagd. Verder gaf het beeldscherm een mooi scherp beeld met goede kleur weergave. Lichte Backlight Bleeding was wel waarneembaar maar absoluut niet storend en veel minder dan mijn 2,5 jaar oude IYama. Ik heb het apparaat niet verder aan uitgebreide tests onderworpen aangezien we hem als TV gekocht hebben.

TV
Het TV menu is gewoon goed zoals je van een Samsung toestel mag verwachten. Ook het zoeken en instellen van de zenders ging moeiteloos. Echter het sorteren van de kanalen behoeft wel een kantekening. Als je een kanaal wilt verplaatsen van BV 18 naar 26 dan moet je bij 1 beginnen i.p.v. de positie waar het kanaal stond. Dit is voor enkele zenders geen probleem, echter bij eerste installatie is dit het meest tijdrovende onderdeel. Het TV beeld is gewoon goed, echter niet zo geweldig als mijn 32” Samsung LCD TV.

Featureset
Aller eerst de aansluitingen. De enige aansluiting die je zou kunnen missen is de component aansluiting. HDMI kan over DVI en VGA, Scart en S-video zijn ook aanwezig. Natuurlijk kan je ook een geluidsbron aansluiten. In de doos zit verder een Coaxkabel, een VGA Kabel, een geluidskabel (2x jack) en natuurlijk een power kabel.

Bevestiging
De monitor is voorzien van een Vesa100 aansluiting waarmee ik hem aan de muurbeugel heb geschroefd. Deze past gewoon perfect en het valt niet op dat de poot er niet aan zit, er zit geen groot gat o.i.d. aan de onderkant. Er zit echter wel een klein beetje speling in de monitor, hij kan een beetje bewegen zonder dat de muurbeugel beweegt. Aangezien hij gewoon stil hangt en ik hem niet hoef te verdraaien o.i.d. is dat voor mij geen probleem.

Al met al ben ik zeer tevreden met de aankoop van het toestel en zeker voor de prijs die ik er voor betaald heb. De enkele nadelen die er aan zitten wegen niet op tegen de voordelen. Een aanrader dus.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 940MW Zilver?