Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

k4z0rc 7 mei 2007, 560 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Handligging
  • Hoge dpi
  • Mooi design
  • Gewichten

Minpunten

• De Laser
  • Niet mogelijk op Plastic te spelen
  • Te duur
  • Kunststofkoord

Als hardcore Counter-Strike gamer heb ik al heel wat Logitech's versleten en was dus nieuwsgierig naar hoe deze lasermuis mijn gevoel ingame ten goede zou komen. Ik heb in Counter-Strike aan de top meegedraaid en heb in die tijd een aardig wat ervaring met muizen opgedaan, maar altijd gezworen bij de Logitech mx5** serie.

Handligging
De muis ligt net als de voorganger, de mx5** serie, goed in de hand. Veel beter dan hun Microsoft Intelli tegenhangers in mijn optiek. De muis is weer lekker hoog zodat in ieder geval mijn hand er goed op kan rusten zonder deze mijn surface (muismat) aanraakt. De terug-knop om terug te navigeren in Windows of een browser is gebleven echter zijn vriend de vooruit-knop is verdwenen, helaas.

De laser
Waar ik veel minder over te spreken ben is de kwaliteit van de laser. In Windows vormt dit geen probleem maar toen ik op mijn SteelPad S&S (grovekant, plastic) ging spelen kwam ik tot de conclusie dat de muis verspringt en zeer regelmatig. Ik wist van de firmware update dus deze had ik al uitgevoerd. Toen heb ik mijn Corepad, Eyepad XL (cloth) erbij gepakt en ging het al wel beter. Maar omdat ik toch graag op een SteelPad S&S speel heb ik de muis omgewisseld in de hoop dat het een glitch was in dit exemplaar, niets minder bleek waar. Ook na het proberen op vele andere muismatten zoals Corepad Victory, fUnc sUrface, Qpad, bleef ik problemen onder vinden met verspringen.

Op plastic was deze verspringing meer regelmaat dan uitzondering. Op cloth is het zeker te doen maar mijn muis beperkt mij nu in de keus muismat, iets wat mij totaal NIET aanspreekt.

De prijs van de muis is al tijden te hoog in vergelijking met de kwaliteit van de Logitech muizen. Want na 7 jaar Counter-Strike heb ik talloze Logitech muizen hun leven zien verliezen na 6 maanden omdat de usb kapot ging. Plotsling hangen van de muis, het disconnecten van de usb tijdens het gebruik etc.

Gewichten
Niet alleen maar negatief ben ik over deze muis want de gewichten is een ontzettend goed idee! Sinds het begin van de mx5** serie ben ik bezig geweest om de gewichten eruit te slopen. Nu komt Logitech mij tegemoet en met meer dan ik gehoopt had. De gewichten zijn van groots belang om de juiste frictie te krijgen op de gewenste surface. Door de muis zwaarder te maken zal deze moeilijker bewegen maar met de juiste mouseskates zorgt dit voor een smooth resultaat. Door het systeem dat Logitech introduceert is het mogelijk zeer precies het gewicht in te stellen en zo de juiste instelling voor JOU te vinden.

Koord
Ondanks dat het kunststofkoord kabelbreuk wel zal tegengaan is deze nu niet meer bruikbaar in mijn Mouse Bungy om zo te zorgen dat ik altijd een vast aantal cm snoer heb. Dit is een ZEER groot gemis.

Mijn keuze gaat dus toch veel meer naar de mx518 want deze laser is brak in alle wegen. Als dit de toekomst is van de muis mogen ze de firmware wel gaan fixen want dit is alleen maar meer reden om naar de Microsoft muis te stappen. Nu heb ik niets tot bijna niets over de dpi gezegd maar deze is al goed sinds de mx518 en is alleen maar beter geworden!

Ook het feit dat ik MIJN instellingen zoals muismat/ bungy moet aanpassen om goed te kunnen spelen maakt het onmogelijk voor mij om op deze muis op een goede prestatie te leveren.

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?