Canon EOS 1100D Zwart Review

Toppe 17 augustus 2011, laatste update op 17 augustus 2011, 2.197 views

Canon EOS 1100D Zwart

Pluspunten

• Goed product

Minpunten

• Geen mini-HDMI kabel in de doos
  • Scherp stellen tijdens live-view modus is niet ontzettend snel

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
De aanschaf
Nadat ik de Canon EOS 1100D in combinatie met 2 Sandisk Extreme SD kaartjes & 2 Soliger UV filters ging ik weer op weg naar huis, beetje door rijden en wat mensen weg toeteren zodat ik snel kan beginnen met uit pakken.

In de doos trefte ik dan ook het volgende aan:
"Start Pakket", bestaande uit een aantal boekjes en cd-tjes
1100D Body,
18-55mm Lens,
Oplader met stroomkabel
Accu
Draagband
USB Kabel

Zowel de body als de lens waren verpakt in een stofdoek, welke weer in noppen-folie gewikkeld zat, dit is in mijn ogen stevig genoeg.

Nadat ik de camera in elkaar had gezet ben ik uiteraard wat test-shots gaan maken. In het begin in live-view erg wennen, dit reageert vrij traag en waar mogelijk gebruik ik de zoeker toch nog wel erg veel (vooral tijdens het schieten in de buiten lucht, waar dus veel zon enof licht aanwezig is).

Heb jij ook een Canon EOS 1100D Zwart?

Reviews door de redactie

Vraag: hoe bevalt jouw camera? Je hebt ongetwijfeld een Mac, hoe werkt deze camera met iPhoto?
Hij beviel mij erg goed, makkelijke bediening en scherpe foto's. Met iPhoto heb ik geen enkel probleem gehad.

Overigens ben ik nu over gestapt naar een EOS M vanwege het formaat, de 1100D was vrij lomp en ik heb de meeste functies heb ik eigelijk niet nodig:)
Duidelijk, dank.

Heb je nog een EOS 100 overwogen? Klein maar toch een echte DSLR.
Dit is wel een hele karige review :/
  • Waarom deze camera en niet een ander model/merk
  • Pluspunten
  • Minpunten
En wat testfoto's zijn bij een camera natuurlijk ook niet weg te denken ;)
Het is geen review, het is een opsomming van wat er in de doos zit en hoe het verpakt is.

Ik kijk voor een familielid die nog analoge Canon spullen heeft, en die "voor weinig" digitaal wil gaan. Aan deze review heb ik helaas niks...
Ik wil graag weten hoe deze camera je bevalt, nu je er wat meer ervaring mee hebt.

Dus: hoe bevalt de camera, zou je nu nog steeds dezelfde kopen, of zou je voor een andere Canon gaan, of voor een ander merk?
Ja, maar ik kon de EOS M voor een prikkie nieuw in doos krijgen (225) compleet met lens en flitser dus die kon ik niet laten liggen.
Dat is idd een hele mooie deal... Ik hoop dat hij je beter zal bevallen dan de EOS 1100d!