Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL7676 Zilver Review

erredobble 15 augustus 2011, laatste update op 31 augustus 2011, 4.209 views

Philips 42PFL7676 Zilver

Pluspunten

• 3D
  • Ambilight
  • Schermkwaliteit
  • Vormgeving scherm
  • Android afstandbediening app

Minpunten

• EPG werking (oa geen sneltoets)
  • Speelt een hoop bestanden niet af (ook MKV)

Even snel een review die later uitgebreid wordt.
Heb veel nog niet uitgebreid kunnen testen dus dat volgt.
Het lijkt wellicht onevenredig naar de negatieve kant maar ik ben eigenlijk helemaal niet negatief over de TV.

Positieve punten van de TV:
- Vormgeving is geweldig....echt een juweel aan de muur.
- Ambilight had ik geen ervaring mee maar nu ik dit heb is het een super kijk ervaring en wil ik eigenlijk niet anders meer. Ik heb de TV een paar cm van de muur hangen wat het effect veel beter maakt omdat de kleuren dan mooi in elkaar overvloeien.
- passief 3D is super mooi en veel rustiger voor de ogen dan actief. Film gekeken en de kleuren en helderheid was fantastisch.
- kleuren en felheid van het scherm ook zeer goed. De kleuren spatten van het scherm af en is haar scherp. De vele beeld instellingsmogelijkheden geven elk wat wils. Zelf gebruik ik meestal de instelling "game" omdat deze het wat vloeiender en met minder overdreven contrast maakt.
- Nettv werkt heel aardig. Bv de videoland app werkt uitstekend. Nu schijnt het nog niet de nieuwe SmarttV interface te zijn dus ik hoop dat die nog komt. De interface is zeer basic met een aantal vakjes om apps op te zetten en te kiezen.
- De android afstandbediening app werkt heel aardig via het netwerk en is handig omdat je dan met swipe tekst in kan voeren

Verbeterpunten die ik bij Philips aan heb gegeven en waar hopelijk verbetering op komt.....
Andere problemen bij apps:
- De registratie op Internet van NetTV vraagt telkens dat ik de procedure moet afmaken. Echter deze procedure is afgemaakt en de TV is op mijn account geregistreerd. Er wordt aangegeven in een registratiemail dat ik mijn voorkeurstaal moet instellen op mijn account. Als ik de link volg en inlog op de website is er echter nergens een optie te vinden met voorkeurstaal. Dit is zeer storend want bij het navigeren naar de apps blijft deze telkens om het afmaken van de registratie vragen.
- File info app is kaartje niet te lezen waardoor onbruikbaar (moet hogere resolutie worden)
- Jouw recepten app geeft vele errors bij browsen
- Cinetrailer app geeft geen full screen film trailers weer en is zeer klein beeld

Vreemde keuzes die gemaakt zijn maar wellicht oplosbaar in firmware update:
- Geen sneltoets voor de EPG, dit is echt zeer storend en hiervoor zou prima bv de blauwe toets op de afstandbediening voor kunnen worden aangewezen. Op zn minst zou een sneltoets in de android afstandbediening app gemaakt moeten worden.
- Bij zappen geen programma info getoond. Je ziet wel heel duidelijk en groot welk kanaal je naartoe zapt maar niet welk programma daar dan is. Dit is een basis functie die bij digitale TV hoort en ik als lang gebruiker gewend ben.
- Bij bekijken EPG zie je op achtergrond niet het kanaal waar je naar keek en hoor je ook niet het geluid van dat kanaal.
- Bij oproepen programma info (gelukkig wel een sneltoets) zie je het beeld niet meer maar hoor je wel het geluid. Uiteraard hoor je hier het beeld gewoon te blijven zien.

Bugs in de TV of Internet:
- Bij het uitzetten van de TV terwijl deze op HDMI staat en het weer aanzetten van de TV...als je naar TV kijken gaat dan switcht het beeld weer terug naar HDMI 1 en moet je nog een keer TV kijken kiezen waarna wel het TV kanaal getoond wordt.
- Bij TV op standby en de stroom gaat eraf (ons geval weekendje weg) is bij stroom er weer op de hele TV "van slag". Telkens beeld wat uit gaat en geluid wat wegvalt, EPG die niet laadt etc. Uiteindelijk is het verholpen door fabrieksinstellingen terug te zetten en daarna de kanalen volledig opnieuw te laden.
- EPG laden van internet is buggie en zeer traag en maakt rest van de functies buggie. Bij deze op laden van kanalen te zetten is dit verholpen (maar hoort natuurlijk goed te werken.
- Via het netwerk rechtstreeks streamen naar de TV van 3D content kan de optie 3D niet gekozen worden. Via bv de playstation dezelfde content afspelen lukt dan wel. Dit is erg vreemd en onlogisch en lijkt simpelweg een kwestie van beschikbaar maken.

Update: Via de Philips site een update voor dit model gevonden (zie forum thread). Het probleem met de backtoets in diverse Nettv apps lijkt hiermee opgelost. Nu de EPG nog (inclusief het kunnen opnemen vanaf de kanaal EPG modus ipv de Internet EPG modus want die werkt voor geen meter).

Heb jij ook een Philips 42PFL7676 Zilver?

Ik heb deze tv zelf ook in het vizier en vind het leuk om je review te lezen alleen mis ik wel wat punten in deze review:
- hoe is de geluidkwaliteit
- instelmogelijkheden

Je hebt het veel over de software van de tv en niet zozeer over de kwaliteit van het beeld of geluid.

Verder vraag ik me af wat je opstelling is:
Heb je digitale tv? Decoder of CI+ module?
In reactie op "Berkowic":
De geluidskwaliteit is wat je van een platte TV kan verwachten niet slecht maar ook niet heel goed. Er is een instellingsmogelijkheid waarin je wat voller geluid in 3 stappen kan instellen (meer bass denk ik). Ik heb deze op de middelste stand staan. Surround sound heb ik nog niet horen werken maar heb daar dan ook een surround set voor.
Instelmogelijkheden mbt beeld zijn legio....bijna teveel. Om hier alle mogelijkheden te noemen gaat te ver maar voor elke digitale bewerking zijn wel 3 niveaus in te stellen. Ik gebruik de voorkeuze opties vooral.
CI+ werkt prima....maar hoef zelf geen module te gebruiken want Caiw geeft ongecodeerd door....hulde aan Caiw. De vele HD zender geven prachtig beeld.