Belinea 101920 Review

Mei 9 mei 2007, laatste update op 5 mei 2009, 387 views

Belinea 101920

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Overbodige speakers
  • DVI kabel niet meegeleverd

Het mooiste aan de monitor vind ik eigenlijk wel de bouwkaliteit en de beweegbaarlijkheid. Het is een lekkere stevige monitor, zonder dat hij lomp aandoet. Nergens kan ik speling ontdekken die daar niet logischerwijze hoort te zitten en de monitor staat erg stabiel op zijn voet. Het scherm is letterlijk alle kanten op te bewegen: omhoog/omlaag, pivotteren, kantelen en draaien (links/rechts). Verder zit er net zoals bij de meeste monitoren een VESA aansluiting achterop voor wandmontage.

Het is zeker niet de allermooiste monitor, maar hij ziet er zeer netjes uit. De voet doet een beetje cheap aan qua design, maar de bouwkaliteit maakt dat weer goed. De speakers hadden van mij uit het scherm gehaald mogen worden. Ik snap persoonlijk niet dat die er überhaupt in gezet worden, want losse speakers kosten misschien 15 Euro en dan zijn ze nog beter dan deze interne ook. Extra features als een USB hub mis ik ook niet. Het is voor mij een monitor, geen iMac. Persoonlijk hoef ik geen alles in één apparaat voor thuisgebruik.

Ik vind de beeldkwaliteit erg goed te noemen. Goede, natuurgetrouwe kleuren en een helder beeld. Je kan het scherm erg ver instellen qua helderheid en contrast, dus onder verschillende omstandigheden moet toch een goed beeld te krijgen zijn. In de hoeken is lichte backlightleaking, maar dat stoort niet, ook niet bij het kijken van een breedbeeldfilm.

Samengevat een goede en zeer degelijke monitor. Helder en contrastrijk beeld, stevig gebouwd en niet al te duur. Het enige wat naar mijn mening echt mist is een DVI kabel.

• Apple iMac mid 2007
  • Toshiba Satellite A40-211
  • Windows XP

Heb jij ook een Belinea 101920?

Ga eens even andermans usernames nazoeken op nieuwe posts, man :P
Dat doe ik niet, ik zag toevallig een survey van jou, maar er kon nog wel wat aan verbeterd worden :+. Altijd openstaan voor (opbouwende) Kritiek he ;)
Je zegt dat je de beeldkwalitiet een positive eigenschap vindt. Maar wat is er dan zo positief aan? Er staat niets over in je Survey, dus waar moeten wij dan aan ruiken of het ook echt waar is? :+

NO-Offence hoor, maar dan moet je wel consequent zijn :)