Asus A7CC-7S008C Review

keeshgNewbie 5 mei 2007, 521 views

Asus A7CC-7S008C

Pluspunten

• Mooi en degelijk.
  • Goed beeld.
  • Voldoende features.
  • Geschikt voor beeldbewerking: foto en video

Minpunten

• TV-instellen verloopt te moeizaam en omslachtig.
  • Niet alle tv-mogelijkheden werkend gekregen.
  • Beperkte software
  • Handleiding beneden de maat

Dit is mijn eerste laptop. Ik heb hem gekocht wegens de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van Asus. Mijn broer heeft al jaren prima ervaring met een Asus laptop en de combinatie van features beviel me.
Hij ziet er schitterend uit. Wat me tegen valt is het gebruik van de accu. Een uur of drie vier, met een beeldscherm op lager niveau.
Features zijn prima. Alles werkte goed out of the box met windos XP MCE.
Binnenkort ga ik Vista er op zetten.
Beeldscherm is heel mooi, vooral op superperformance (lichtnet). Gewicht en grootte en onafhankelijkheid vielen me iets tegen.
Netwerk instellen gaat probleemloos.
TV is nog een beetje een probleem. Er is geen eigen tv-programmatuur bij. Ik krijg alleen werkend beeld onder MediaCenter. Daar heb ik een beetje een hekel aan. Te veel gebeurt automatisch, te weinig is te tweaken (met mijn beperkte kennis). Omdat ik satelliettv ontvang (Ook bij gebruik in een camper) is het instellen extra lastig. Je moet allerlei, later overbodige kabels aangesloten hebben (o.a ir), wil je de aux aansluiting kunnen gebruiken voor je composietkabels. Ook de handleiding voorziet niet in voldoende informatie.
Ik heb geen idee hoe je de digitale tv-tuner kunt gebruiken. Er is wel een digitaleantenne bij, maar een cardslot heb ik niet kunnen ontdekken. Dat is dus best jammer.
Al met al een prachtig apparaat in de huiskamer, prima geschikt om op huiskamer-tv naar foto's, dvd of divx te kijken. Prima voor surfen en kantoorwerk enz. Goed bruikbaar voor digitale beeldbewerking.
Ik gebruik hem niet voor gamen (geen interesse).
Bijgeleverde software is beperkt. Een eigen, uitgeklede versie van PowerDVD en nog wat oudere, hoewel bruikbare software.

Heb jij ook een Asus A7CC-7S008C?