Specificaties GF GTX 480 (700MHz), 1,5GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N480GTX-M2D15 Review

Thomg 15 augustus 2011, laatste update op 15 augustus 2011, 1.025 views

MSI N480GTX-M2D15

Pluspunten

• Geweldige prestaties
  • Single-GPU
  • Overclocken met dit ding is gewoon leuk, weinig risico en je ziet meteen de prestaties de lucht in schieten.

Minpunten

• Lawaaiig
  • Heet!
  • Duur
  • Groot
  • Waarom zo'n kleine koeler op zo'n beest? Heeft AMD wat beter geregeld.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
- Antec EA 650
- Kingston SSD van 128 GB
- Accelero Extreme 3 fan kit met VR004
--------------------
Algemene beoordeling met Accelero: 8.
Ik zocht een kaart die:
- Single gpu is, maar toch verrekte snel ( kwam van 4870x2 )
- DX 11
- PhysX, altijd leuk
- Stil
- Koel
Hier scoorde de GTX 480 op 3 van de 5 punten een + op, logischerwijs een 6.
Algemene beoordeling zonder Accelero: 4.
Veel te veel lawaai, en toch nog veel te heet zijn ( 92 graden ). Onacceptabel. Ook al voldoet het aan de eisen, niet zuinig oid.
Prestaties: 10.
Hier kan ik kort in zijn, hij kan alles hebben wat je op hem gooit, op hoge ( single screen weliswaar ) resoluties en hoogste instellingen. Op dat gebied ben ik zeer tevreden met de GTX 480.
Overklokbaarheid: 8.
Geweldig ding, geef hem 20% meer juice en het presteert ook 20% beter, is vaak niet evenwijdig, maar de GTX 480 bewijst het tegendeel. Zonder accelero was dit een 2, geen ruimte door de hitte/herrie.
Furmark is op 1600x1200 met hoogste instellingen, fan is 100% bij 60 graden.
Normale clocks:
  • CC 853 MHz
  • SC 1706 MHz
  • MC 2150 MHz
  • 65 graden na een minuut Furmark
Unstable OC, crasht circa 1 minuut na het gamen, maar krijg er met geluk een score uit na benchmarken:
  • CV 1.138 V
  • CC 900 MHz
  • SC 1800 MHz
  • MC 2200 MHz
Beeldkwaliteit: 6.
Volgens mij hoef ik dat nauwelijks toe te lichten. Er zijn eigenlijk 2 minpunten, geen mogelijkheid om meer dan 2 schermen aan te sluiten, -2, geen HDMI poorten, zonder verloopstukje ben je nergens ( oude tv biedt ondersteuning voor HDMI en dvi, dvi is lage resolutie... ), -2
Modbaarheid: 8.
Had weinig problemen bij het installeren van de Accelero :) Sommige schroefjes zaten zga vastgelijmd, maar daar heb je vaders voor.
--------------------
Driver- ondersteuning en compatibiliteit: 6.
De driver vertoonde rare fratsen toen ik er een GT 520 bij deed ( physx kaartje ). Nadat ik hem er weer uit had gehaald om in media pc te stoppen, flipte de driver nogal. Ligt misschien aan mij 8)7 ?
--------------------
Warmte- en geluidsproductie: 2.
Het is een GTX 480... Maakt een ellende kwa herrie, word veel ste heet en braad mijn kast. Zonder Accelero had ik hem allang weggedaan.
Prijs: 6.
Prijs/Kwaliteit verhouding is beroerd, maar sinds wanneer is de prijs/kwaliteit evenredig? Voor 10% meer performance betaal je snel 30% meer euries. Ik had hem geruild, dus daar had ik niet zo'n last van.
--------------------
Ben ik blij met de aanschaf?
Simpel, nee. Hij mag snel zijn en leuk, Fermi laat gewoon een slechte indruk achter. k pak wel een 6950 of iets daar in de buurt. Fermi > Exit.

Foto's volgen zsm.

Heb jij ook een MSI N480GTX-M2D15?

Zou je de gegeven ook kunnen opmaken in op zijn minst een tabelletje? Gewoon excel en Print Screen is al genoeg. Dit is niet overzichtelijk, zeg nou zelf.
Wat zie jij onderin staan :D?
Al wat overzichtelijker zo?

[Reactie gewijzigd door Thomg op 15 augustus 2011 16:48]

Als ik afterburner aan zet, is zonder iets te overclocken de CV al 1.063 en bij die iets hogere staat die op 1.113.
ik heb zelf een fan-snelheid diagram aangepast, zodat die bij een lagere temp al sneller gaat draaien. Heb er 2 in SLI... Geluidsoverlast... Tja., als je flink zit te gamen, heb je vaak en volume ver open, dan hoor je m niet, en als je met de koptelefoon op TS zit, hoor iik ook nooit iemand klagen......

[Reactie gewijzigd door Deadslim77 op 14 augustus 2011 04:26]

Eigen fandiagram? Ditto.
Sli? Nope, 1 is meer dan genoeg.
Geluidsoverlast? Nope, Accelero :D
Had je beter voor de N480GTX Twin Frozr II kunnen gaan als deze teveel herrie maakt.
Heb toch accelero? Dit is de review over de kaart zelf. Enkel OC'en heb ik beoordeelt met Accelero, rest met stock.