Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-32EX600 Zwart Review

Gabr1e7 14 augustus 2011, laatste update op 14 augustus 2011, 2.031 views

Sony Bravia KDL-32EX600 Zwart

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Onduidelijke Handleiding voor de voet?

Mijn oude Daewoo 26" CRT had het begeven dus het werd hoogtijd voor een nieuwe mooie led/lcd-tv voor op mijn kamer. Mijn oog viel eerst op LG maar toch maar voor de Sony gegaan omdat ik die toen voor ¤250,- kon krijgen bij een KPN glasvezel abonnement.
De Sony zat goed verpakt in piepschuim met plastic eromheen, wel beetje jammer dat het piepschuim gelijk brak toen ik de tv optilde uit de doos omdat het dan lastig is om de tv terug erin te zetten als er iets mis mee is of iets dergelijke. In de doos zit:

- De TV met voetstuk
- Afstandsbediening + Batterijen
- Dikke handleiding
- Wat garantiepapieren

Na veel gepruts de voet in elkaar gekregen, moest gedraaid en geschroefd worden en op de tv gezet. tip: draai de schroeven niet te strak aan op het voetstuk. Dit deed ik de eerste keer en merkte dat ik de tv niet meer kon draaien. Wat losser gedraaid en de tv draaide prima. Alles opgezet, stekker erin, coax-kabel erin (nog geen digitale tv) en aangezet.

De afstandsbediening is vind ik heel mooi wel jammer dat er geen verlichting op zit maarja je kan niet alles hebben hè haha. Er zit een grote aan/uit knop op de onderkant van de afstandsbediening, ik denk dat dit is voor als je een aparte digitale ontvanger heb en je gewoon makkelijk 1 grote knop wilt voor aan of uit.

(foto is iets overbelicht, de afstandsbediening is veel donkerder in het echt)

De tv start op met een geluidje en Sony scherm, duurt altijd wel een paar seconden. Maar daarna werkt de tv goed, het instellen van alle analoge zenders ging in een paar minuten en alle zenders werkten. Wel erg slechte kwaliteit maar dat kwam natuurlijk omdat het analoog was en niet digitaal.

Het Playstation XMB menu ziet er mooi uit en is duidelijk veel heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Soms als je een zender bekijkt en je gaat naar het menu dan reageert het menu wel een beetje traag misschien dat dat te verhelpen is via firmware updates. Het updaten van de tv lukte mij overigens niet, dit lag niet aan de tv maar aan de Sony website neem ik aan, ik kreeg steeds foutmeldingen en dit weerhield mij ervan om het update bestand te downloaden.

Een tijdje later had ik een CI-module in handen gekregen, in de tv gestopt en dacht eerst dat hij niet werkte. Toen erachter gekomen dat ik de kaart verkeerd om erin had gedaan... Domme fout. Toen de module er eenmaal goed inzat herkende de tv hem automatisch en begon te 'authenticaten?' Moest wel zelf de zenders instellen, nou... instellen... even naar het menu en dan regio code invoeren bij instellingen digitale televisie en hij deed de rest vanzelf. Tip: als je regio code 8888 is voer dan niet 88880 in maar 08888 het is me opgevallen dat veel mensen hier problemen mee hebben. Na alles ingesteld te hebben waren de kanalen super scherp en het geluid was ook meteen stukken beter. Vooral de HD kanalen (NED1,2 en 3) waren erg mooi en helder.

Mijn Playstation 3 systeem staat aangesloten op de tv via een HDMI kabel en werkt ook gewoon perfect, het scherm is 50hz dus spelletjes spelen gaat gewoon goed, snelle beelden zijn dan net iets minder.

Blu-ray films zien er heel mooi uit, helder en de kleuren zijn goed. Ik raad je wel aan om een 5.1 set erop aan te sluiten voor het geluid.

Hiermee sluit ik even tijdelijk mee af, over een paar dagen weer terug in Nederland en dan weer verder schrijven!

edit:
13-08-2011: Paar zinnen verbeterd.
14-08-2011: Even wat foto's toegevoegd van Google.

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-32EX600 Zwart?

ik heb ook een bravia televisie, maar die moet iedere keer als hij aangezet word opnieuw authenticeren voor je kan gaan kijken, is dat bij jouw ook of niet?
Verder een mooie review, ik geef pas sterren nadat ik fotos heb gezien.
Nee, dat hoefde maar 1 keer. Daarna deed alles het gewoon. Heb je al geprobeerd de firmware te updaten? (van de module zelf ook?) Foto's komen nog ja, ik ben nu alleen op vakantie en ik dacht laat ik maar een review schrijven! Dus er zullen even wat Google foto's in komen.

Edit: Haal je misschien het stroom van de hele tv af ipv stand-by?

[Reactie gewijzigd door Gabr1e7 op 13 augustus 2011 11:50]

nee gewoon standby. Firmware update nog niet geprobeerd, maar mijn moeder is een beetje anti/technologie zeg maar. Betwijfel of ze blij is als ik met de huiskamer tv nog verder ga klooien, want ´ze kan toch televisie kijken.´ kan wel eens kijken eals ik keertje alleen thuis ben. Thx for de tip iniedergeval1
Het is zoals Wietsee zegt redelijk simpel als je het bestand kan downloaden natuurlijk. Gewoon op USB zetten, in de tv doen en dan UPDATE kiezen in het menu van de tv, helemaal links en dan het bovenste icoontje uit mn hoofd.

Edit: Las niet goed
Eergisteren precies deze tv geupdate naar de nieuwste versie M8.7 o.i.d., ging zonder problemen!
Download het bestand, zet het op usb en de rest wijst zich op de tv vanzelf!
Iemand ook al firmware M8.728 in gebruik?

Bij mij werkt de digitale tv niet meer (daarvoor soms wel, met altijd dat authenticeren gedoe) na deze update, terwijl ie wel "Gecertificeerd door Ziggo, UPC en Caiway" is.
Ik heb ook m8.728 draaien, met CI module krijg ik elke keer als de tv uit staat authenticating. Heb nu KPN digitale tv met ontvanger en werkt perfect en snel.
Ja, maar dan gaat het idee van zo'n CI+ module verloren.

Ondanks alle Ziggo certified logo's blijkt het dus slecht te werken (Google maar eens op gelijkwaardige problemen).

Slechte zaak, van zowel Ziggo als Sony! :(

[Reactie gewijzigd door Mauritssvt op 10 februari 2012 22:30]