Canon EF 70-300mm f4-5.6L IS USM - Reviews

Specificaties Gestabiliseerd met een filtermaat van 67mm - Bekijk alle specificaties

Canon EF 70-300mm f4-5.6L IS USM Review

sorgNewbie 11 augustus 2011, laatste update op 11 augustus 2011, 2.361 views

Canon EF 70-300mm f4-5.6L IS USM

Pluspunten

• Gebouwd als een tank
  • Zeer scherp ook wijd open
  • Zeer practisch zoombereik

Minpunten

• tikje prijzig
  • wennen aan 1 kg lens

AF-snelheid Score: 5
Lens flare Score: 5
Vignettering Score: 5
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 5
Ik heb recentelijk dit objectief gekocht als vervanging van mijn 70-200 F/4 L (non-IS). Die 70-200 was ik zeer tevreden mee, maar miste een beetje bereik en IS in meerdere gevallen. De IS variant van de 70-200 stond op mijn lijstje, maar toen kwam ik deze lens tegen. Een kleine penalty in diafragma bij 300 mm tov van de 200 maar daar heb je ook de extra 100 mm voor. ik heb daar eigenlijk geen last van. Ik gebruik dit type lens altijd buiten.De 70-200 IS licht rond de 1000,= E en deze rond de 1200. Na veel lezen deze lens besteld. Bij uitpakken even wennen aan het korte dikke uiterlijk en toch flink zwaarder dan de 70-200 f/4. De bouwkwaliteit is subliem te noemen; een tank van een lens (ook het uitschuivende lens deel, nul speling in te ontdekken). Image quality is geweldig. Minstens net zo tagsharp als de 70-200. De minimal focus distance van 1.2 m was ook een blije verrassing. De 300 prime heeft 1.5 m. Zelfs volledig open is deze lens erg scherp. De IS is 4 stops en is erg nuttig voor uit de hand schieten op 300 mm (hoef je niet direct sneller dan 1/500 te schieten op statische objecten).

Ik ben er zeer tevreden over, een bijzonder mooi objectief. Gebouwd als een tank, uiteraard full weather sealing en image quality superb ook vol open.

• canon 40D

Heb jij ook een Canon EF 70-300mm f4-5.6L IS USM?

Prachtige lens, dat is wel aan de foto te zien. Wat heb je voor diafragma gebruikt bij de voorbeeldfoto, en welke brandpuntsafstand?
Uit de EXIF blijkt:
Canon EOS 40D, 200mm, ISO 200, f/5, 1/1000s, exposure bias +0.3.