Icarus Bluefire G2 Review

peterbeeNewbie 11 augustus 2011, laatste update op 11 augustus 2011, 951 views

Icarus Bluefire G2

Pluspunten

• Goede processor, update naar Android 3.0 is toegezegd, niet duur.

Minpunten

• Android versie is niet compleet, veel apps doen het om onduidelijke reden niet, leverancier reageert traag op klachten, nieuwe apps worden standaard opgeslagen op interne RAM ipv flash, waardoor het lastig is om ze te installeren.

Deze Android Tablet van Icarus heb ik nu een maand in bezit. Het leek een goede koop, maar helaas heeft de ontwikkelaar een aantal grote fouten gemaakt. Zo worden nieuwe apps opgeslagen op een zeer beperkt RAM geheugen ipv het interne flash geheugen, waardoor het apparaat in een mum van tijd vol zit en je alles handmatig moet verplaatsen. Ook is de Android versie uitgekleed, waardoor je bijv Accounts- en Synchronisatie nergens in het menu terugvindt. Dit kan lastig zijn, als je je instellingen aan wilt passen. Ik heb hierover geklaagd bij de leverancier. Die reageren erg traag, beloven een oplossing maar voor deze update klaar is, raad ik iedereen af om dit ding in huis te halen.
Jammer, want que specs en prijs is dit op zich een topper. Snap niet waarom ze hem met dit soort fouten aan boord al op de markt hebben gebracht.

Heb jij ook een Icarus Bluefire G2?

Magere review. Je grootste ergernis, namelijk dat apps in het RAM geheugen worden opgeslagen, is volgens mij standaard voor Android en niet specifiek voor dit apparaat.
Lijkt mij ondanks de review toch wel een leuk ding.... hoe is het batterijgebruik van deze tablet ?