Apple iPod Photo Dock Review

The Evil Brain 19 april 2005, 678 views

Apple iPod Photo Dock

Pluspunten

• Uiterlijk/afwerking
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

Geluidskwaliteit Score: 4
De Apple iPod (Mini) Dock is onmisbaar als je je iPod wilt aansluiten op een stereo/versterker: op de iPod zelf zit immers geen line out. Deze zit wél op de dock, en daarnaast vind je er ook een dockconnector, waarmee je de dock kunt aansluiten op de computer of op het lichtnet.

Laat ik over één ding duidelijk zijn: de Dock ziet er, net als elk ander Apple-product, fantastisch uit. Ook de manier waarop de iPod er precies inpast en het geluidje dat klinkt als je 'm er goed induwt, geven je voldoening ;)

Ook hetgeen waarvoor dit Dock bedoeld is - muziek op je iPod goed laten afspelen op je stereo - doet hij zonder problemen. Het geluid is erg goed, en het volume kun je onafhankelijk van je iPod regelen. Bij mijn stereo komt het iPodgeluid qua volume overeen met het geluid van de radio. Sloot ik echter de stereo direct aan op de hoofdtelefoonuitgang van de iPod, dan moest ik de iPod heel hard zetten, en dan nog was de geluidskwaliteit niet echt goed. Dit probleem is opgelost met de Dock.

Maar om nou E 40,- of zelfs E 50,- te betalen voor een wit blokje... Ik vind zelf de prijs het grootste nadeel. Je krijgt namelijk echt alleen maar dat witte blokje - er zit geen kabel of iets anders bij. Gelukkig staat de Dock nu goedkoper in de Pricewatch, zodat als je je iPod goed wilt aansluiten op je stereo, de overstap naar een Dock kleiner wordt.

Heb jij ook een Apple iPod Photo Dock?