LC-Power LC-1320mi Review

Killa_bee 12 augustus 2011, laatste update op 12 augustus 2011, 5.491 views

LC-Power LC-1320mi

Pluspunten

• Compact
  • Goede interne lay-out
  • passieve pico PSU
  • Mooi uiterlijk
  • Scherpe prijs

Minpunten

• slim DVD spelers zijn iets duurder, blu-ray slimline zijn VEEL duurder.
  • geen actieve koeling kast
  • low budget verpakking, geen handleiding (maar who needs that?)

Kwaliteit voeding Score: 4
Dit zal een korte review worden, heb jammer genoeg geen osciloscoop en ook geen wattmeter, zal de voeding dus niet technisch kunnen testen en het verbruik ook niet.

Ik heb de kast aangeschaft omdat ik een kleine handige kast wou die in m'n dressoir kon, puur als fileserver (en downloadbak).

Kast zelf valt mij gi-gantisch goed mee.

gebruikte andere hardware:

Voor de installatie van windows 7 via DVD heb ik ff m'n bluray gebruikt, http://tweakers.net/price...-layer-zwart-retail).html

Werkte goed (werd wel vrij warm)

Besturingssysteem Windows 7 Ultimate x64

Bouwkwaliteit

Geen scherpe randen, gaat 'screwless' open. Frontje is plastic maar ziet er toch netes uit, binnenkant is wel niet zwart gespoten (maar is dat nodig?). Zeker 4 sterren
Enige storende is de nogal felle LED lamp van de powerknop.

Koelingsmogelijkheden

Geen meegeleverde fans, ook geen ruimte voor een fan.
Voor mijn toepassing, prima. De voeding is een soort pico, dus passief. Verder dient het om low power bordjes in te plaatsen, mijn bordje doet het uitstekend hierin.

Vormgeving

Heel tevreden. Ziet er gewoon leuk uit, lekker compact, strak, netjes.

Installatie- gemak

Was een eitje. Is men eerste pc dat ik zelf in elkaar steek (toegegeven, m'n vorige heb ik wel allemaal verschillende malen in en uit elkaar gehaald en geuprade etc.) en met zo'n simpel moederbord etc. kinderspel.
HDD tray is afneembaar, HDD erop schroeven, terughangen, klaar.
Enige issue: kabelmanagement. Kleine kast, veel kabels => tiewraps komen van pas.
Ohja, ook geen handleiding...............................maar wie heeft dat in godsnaam nodig voor een kast

Kwaliteit van voeding

Hij is nog niet ontploft. Verder weinig over te zeggen, vind het wel super dat ik geen grote voeding heb zitten met een luide ventilator, past perfect bij m'n mini ITX bordje

cheap-ass

Algemene indruk

Knap kastje, superklein maar goed ingedeeld. Voeding is een ENORM pluspunt, muisstil.

Inbouwmogelijkheden zijn ook goed. Een optische drive heb je eigenlijk niet meer nodig (of kan je via USB aansluiten) dus kan je in die ruimte nog een 2,5" HDD of SSD inbouwen. Dus genoeg ruimte voor een SSD + 3,5" HDD

Volgens mij is dit een kast met potentieel voor HTPC gebruikers. Goedkoop, gemakkelijk weg te zetten, ruiimte voor opstartschijf + opslagschijf.

Twijfelde even omdat het een nieuw product is maar tevreden!

(foto's volgen nog, vanavond)

Heb jij ook een LC-Power LC-1320mi?

Is deze ook bedoelt om verticaal te plaatsen?
Verder nette review, voor mij staat alle info erin :)
Daar issie niet voor bedoeld, maar je kan hem volgens mij wel prima tegen de zijkant van een kast vijzen of zo, alles zit stevig vast ook verticaal. (aangezien een dergelijk kastje als server prima in de meterkast zou passen)

Maar er zitten geen voetjes bij om hem verticaal te zetten.
Thanks voor de review. Zou nog wel graag je foto's willen zien! (vooral van de binnenkant!) :)
Ik ben wel benieuwd of deze kast ruimte heeft voor een insteekkaart.
Alle Mini-ITX moederborden hebben wel ruimte voor een pci-e kaart.
Deze niet. Kastje is ook maar een kleine 60mm hoog. Daar gaat dan nog de hoogte van je mobo vanaf. Ruimte is er dus eigenlijk sowieso niet en uitbreidingssloten zitten in de kast ook niet. Mocht je dus iets kunnen vinden wat er wel in past (ik gok dat je zo'n 45mm hebt, heb hem zo niet hier liggen dus kan niet voor je meten) zul je dus zelf een oplossing moeten vinden voor de externe aansluitingen van die kaart als die aanwezig zijn.
Wil je een paar foto's van de binnenkant erbij plaatsen? Thanx.
hey,

zal wat foto's maken van de binnenkant, moet er toch nog een extra laptopschijfje inhangen :)

er kunnen geen insteekkaarten in bijgevoegd worden.
Kwaliteit van voeding: Hij is nog niet ontploft.
:P

Ziet er een prima kast uit voor het Mini-ITX Atom bordje dat ik hier nog heb liggen :)

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op 3 september 2011 21:24]

Heb vandaag deze behuizing gekocht en volgens mij is er iets niet helemaal lekker met de powerswitch.

Als ik deze aansluit op mijn moederbord gaat de computer niet aan, de fan gaat even draaien maar die stopt na een paar seconde. Als ik de reset op de plaats van de powerswitch werkt dit wel ... vreemd probleem maar kan er niet wakker van liggen eigenlijk.