Dell Ultrasharp 3007WFP-HC Zwart Review

anitime 1 mei 2007, 728 views

Dell Ultrasharp 3007WFP-HC Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Oppervlakte
  • Snelheid
  • Helderheid
  • Contrast
  • Geen dode pixels
  • Bijgeleverde kabel
  • Knopjes
  • USB-hub
  • Vormgeving

Minpunten

• Karige bediening
  • Knopjes

Ik heb deze monitor nu een paar weken, en ben erg tevreden. Het was even wennen aan de enorme oppervlakte, maar dat gaat heel snel.
De kleurweergave is meer dan voldoende, maar ik heb er geen calibratie-hardware op los gelaten.
Ik heb nog geen dode pixel gevonden, maar op z'n oppervlakte kan het zijn dat ik er eentje bij een randje gewoon nog niet opgemerkt heb.

De prijs is ondertussen wat aan de hoge kant weer, maar ik heb nog half van een aanbieding kunnen profiteren, waardoor ik hem voor rond de 1500 euro heb gekocht (ex BTW). Dat ging als volgt: de ene week was hij nog in de aanbieding voor zo'n 1250 euro, de maandag er op niet meer. Na wat doorzeuren kreeg ik 10% korting op de hoge prijs. Doorzeuren helpt dus bij Dell!

De USB-hub aan de zijkant is erg fijn.De cardreader er naast gebruik ik niet.
Meegeleverde DualDVI-kabel is van goeie kwaliteit.

De bediening is zeer karig: alleen de helderheid kun je bijstellen, en je kunt de monitor natuurlijk aan en uit zetten. Waarschijnlijk gaat Dell er van uit dat de instellingen optimaal zijn, en dus geen aanpassing behoeven.
De knopjes zijn verzonken tip-toetsen, wat bij sommige mensen misschien de neiging geeft om te hard te duwen.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 3007WFP-HC Zwart?

hij heeft geen groothoek lens :) dat ding krijg je onmogelijk op 1 foto met een normale lens :)
er zitten maar weinig instelmogelijkheden op omdat de regelelektronica voor 30" hoge resolutie schermen (2560x1600) nog niet beschikbaar is
daarom moet je alles vanuit de driversettings van je videokaart doen
blijkbaar wist je dat nog niet dus meld ik het maar even
ze zijn trouwens weer in de aanbieding tot 29-5 ; 1426 INCL BTW
Misschien kun je een paar dingen die je bij je positieve eigenschappen weergeeft terug laten komen in je survey zodat die wat uitgebreider wordt. Verder misschien de keuze maken of je de knopjes nou wel of niet handig vind (positief of negatief) . Dan biedt het geheel ook meteen meer houvast voor aanstaande kopers van het product dat je nu een beetje magertjes beschrijft ;) .
@Supremes
Wat betreft de knopjes: die vind ik heel fijn, want ik hou wel van het high tech gevoel van een echte tiptoets. Maar zoals ik al schreef krijg je wel gouw de neiging om herd te drukken, omdat je geen klikje voelt. Dat is soms een nadeel. Het is even wennen. Daarom zowel positief als negatief.